Käies erinevates supermarketites olen tähelepanud mõningaid nippe ja trikke, mis minu peal toimivad ja jagan neid siin postituses, et sinu toodete müük õnnestuks paremini.

Ega toidukaupade müük ei ole midagi erilist, tuleb olla: nähtav, kättesaadav ja tõestada oma toote paremust konkurentidest. Kuidas aga seda niivõrd kirjus keskkonnas teha?

1) Eristu pakendiga, et su toode paistaks riiulist silma. Näiteks –  kas sa märkaks piimaletis süsimusta piimapakki? Täna on kahjuks kõik pakendid nii sarnased (kirjud), et midagi silma ei jää ja kõik proovivad ühtemoodi reklaamplakatitega tähelepanu võita. Ent ajastul, kus reklaamipimedus on tugev, ei pruugi see olla edukas.

2) Jaga tootenäidiseid ja/või degusteeri kohapeal. Positiivne kogemus on parim müügiargument ja väikse kingituse andmine võib kliendis tekitada ka väikse kohustuse vastu anda ehk osta. Seda tegevust võiks teha ka kaupluseväliselt – asukohtades/situatsioonides, kus klient sinu toodet suurema tõenäosusega vajab või sellele mõtleb.

3) Võimalusel ära ole ainult ühel riiulil vaid proovi oma toode paigutada erinevatele kohtadele kaupluses, et toote märkamise tõenäosust suurendada. Näiteks Coca-Cola on selles väga tugev ja on tihti vähemalt kolmes erinevas asukohas. Ole seotud toodete läheduses -nii nagu Coca-Cola on tihti joogiletis ja ka saiade/pirukate kõrval.

4) Proovi olla leitav igas kaupluseketis sarnases asukohas, et klient sinu toote lihtsalt leiaks ka kauplusest, kus ta iga päev ei käi. Kui su toote leidmine on raskendatud, siis klient leiab kiirelt asendustoote ja kahju võib olla suurem, kui ühekordne ost.

Arusaadavalt nõuavad kõik need tegevused ressursse ja tugevat läbirääkimisoskust kauplustega, aga keegi pole öelnudki, et müük lihtne on 😉