Iga müügiinimene teab, et kõik kontaktid ( tegelikult enamus) ei lõppe tehinguga aga samas kiputakse unustama, et need “mitte müügi” kontaktid on samuti tähtsad ja vajavad sinu tähelepanu, sest sa ei tea kunagi, mis võib viia sind “elu” tehinguni. Müügis sa pead endale koguaeg tekitama võimalusi ja pakkuma vähemalt head klienditeenindust ja seda eriti  Eestis, kus turg on piiratud.

Hiljuti soovisin endale tellida ühelt trükifirmalt natuke nomonkeybusiness`i  nänni 😉 aga peale tellimuse esitamist sain lakoonilise vastuse – ei müü ega tooda üksikuid tooteid. Kuna ma teadsin, et mu vend on samast kohast varem saanud ka väikseid koguseid siis proovisin veel ja viitasin, et varem on olnud võimalik aga vastus ei muutunud – võimalik aga hetkel on nii( vastas tegevdirektor).

Arusaadavalt võib selline väike tellimus olla tüütu aga kas tingimata sinu ettevõttele kahjumlik, et seda mitte täita (eriti, kui tooted on laos)? Kas selline suhtumine on äriliselt mõistlik või tuleks näha suuremat pilti, kui üks väike “mõttetu tehing”? Ma küll võtaks arvesse, et  inimesed töötavad erinevates ettevõtetes ja omavad kontakte, kellele võib sinu toodet/teenust vaja minna ja seda eriti tänapäeval, kus soovitus on üks tugevamaid müügiargumente. Kas ma aga soovitaks antud firma teenuseid/tooteid oma tööandjale või tuttavatele, kes omavad firmasid? Ilmselgelt on vastus -EI. Antud juhtumi puhul on minu arvates eriti irooniline see, et iga klient on antud firma liikuv reklaam.

Ära sina aga sama viga tee ja suhtu igasse kontakti, kui võimalusse. Erilist tähelepanu soovitan just panna sellistele väikestele või isegi negatiivsetele kontaktidele, sest siis on üldjuhul ka kliendi ootused madalad ja kui sa need ületad siis see võib luua suuremat efekti, kui sa oskad arvata.