Kõik me oleme kuulnud edulugusid, kuidas lisamüük on toonud ettevõtetele edu, ehk on müüdud olemasolevale kliendibaasile rohkem. Tegevus igati loogiline aga ma pole kindel, et kõik ettevõtted seda hästi teevad  ja loovad sellega väärtust nii endale, kui ka kliendile.

Näiteks ostsin eile smuuti ja mulle tehti lisamüük – kas soovite ka topelt maasikaid? Ma loobusin pakkumisest, sest ostan  smuutit ju paljuski maitseelamuse pärast ja ma ei tea, mis need topelt maasikad sellega teevad. Minu jaoks ei olnud see LOOGILINE MÜÜK ja arvan, et see on üks tähtsamaid kriteeriumeid lisamüügi puhul. Müük oleks tõenäoliselt toimunud, kui mulle oleks  pakutud sama jooki aga suuremas topsis.

Minu üks lemmikuid lisamüügi tehnikaid on aga sidus teenuste/toodete kokku KOMPLEKTEERIMINE ja parimad näited on siin tõenäoliselt kiirtoidurestoranide eined. Antud juhul tõestatakse kliendile selgelt ära, et hulgi on odavam ja kõik komponendid on loogiliselt seotud. Ja ettevõtte vaates on see ka kuluefektiivne, sest iga müügikontakt maksab. Kuigi selline komplekteerimine tundub lihtne siis ka siin tehakse vigu. Näiteks ostsin endal paar päeva tagasi drooni, kus oli kokku komplekteeritud  – droon, pult, lisaaku, lisapropellerid, propelleri kaitsed ja kandekott. Selgelt saan öelda, et sellel komplektil oli minu jaoks VÄÄRTUS aga ei saa öelda, et kõik oli loogiline, kui selles ideaalses komplektis puudus mälukaart. Kumba mul läheb enne vaja, kas lisapropellereid või mälukaarti?

Eelnevate näidete puhul saab klient üldjuhul aru, et talle tehakse lisamüüki aga see kuidagi ei tee neid viise nõrgemaks, kui need loovad kliendile väärtust. Natukene kavalam on lisamüüki teha TOODETE PAIGUTUSEGA, kus kokku sobivad tooted paigutatakse üksteise kõrvale ja parim näide on siin riidepoodide mannekeenid. Tunnistan, et sellesse lõksu satun ma tihti, kuidas sa jätad ostmata asjad, mis nii hästi sobivad ja on väga MUGAV, kui sa ei pea mõtlema, millega neid koos kanda.

Ma tahan, et võtaksid sellest postitusest kaasa 3 märksõna, mis kindlasti aitavad sul teha lisamüüki paremini:

  • MUGAVUS
  • LOOGILISUS
  • LOOB VÄÄRTUST