Müügikoolitus, kui inimeste arendamine on tavaline tegevus, mida ettevõtted kasutavad, et parandada müügitulemusi ja kõik meist on vähemalt ühel osalenud või see kindlasti veel juhtub:)

Kuigi müügikoolitusi on palju siis Eesti müügitasemele ei saa panna hindeks 5`te ja toon välja 3 mõtet, miks?

  • Õpetatakse liiga palju tehnilisi võtteid nagu Always Be Closing või muu sarnane, mis paljuski keskendub ettevõtte/müügiinimese kasule:
    • Kuidas kliendile “ära teha”
    • Kuidas teenida rohkem raha/tulu

Enne, kui lähed müügis “tehniliseks” on vaja parandada müüjate ja tihti ka ettevõtte mõttemaailma müügist, mis on super lihtne: MÜÜK ON KLIENDI AITAMINE, LÄBI INFO JAGAMISE. Kui klient ei ole esimene siis on tulemused tihti lühiajalised ja oluliselt kannatab kliendirahulolu ja korduv ostude arv.

  • Ei tehta tegevusplaani ega seata eesmärke peale koolitust:
    • Kuidas õpitut rakendatakse 1 aasta jooksul?
    • Kuidas koolituse kasu mõõdetakse?

Kui sinu vastutada on meeskonna müügitulemused siis ära kunagi saada tiimi üksi koolitusele, sest siis sa lihtsalt ei tea, mida õpetati ja sa ei oska teha plaane ega jälgida, kas õpitut rakendatakse.

  • Ei taheta või ei osata parandada toote/teenuse omadusi ja minnakse parandama inimesi ehk vale “ravi”:
    • Mis kasu on sinu tootest/teenusest kliendile?
    • Kas hind ja pakutav väärtus vastab turu ja kliendi nõudmistele?
    • Kuidas toode/teenus eristub konkurentidest?

Et aru saada, kas mure on tootes/teenuses siis soovitan teha ajurünnak müügimeeskonnaga, et kirjeldada müügiargumente ja panna need kliendi kasu keelde( ole kriitiline). Kui toode/teenus “korras” võid planeerima hakata koolitust.