Kui potentsiaalne klient küsib sinult küsimuse siis sa ju kunagi ei vasta nii:

  • Ei
  • Ei tea
  • Ei ole
  • Ei saa
  • Ei oska

Onju?

Aga, kas ka tegelikult on nii? Väidan, et iga teine müügiinimene just nii väga tihti vastabki ja selle tõestuseks mõned natukene:) võimendatud näited:

Toidupoodi tuleb klient ja küsib, kas teil 4 m saia on? Kuna küsimus ei ole “standardne” siis enamus müügiinimesi automaatselt vastab EI OLE/KAHJUKS EI OLE.

Õigeid vastuseid on aga vähemalt 2:

  • Miks teil 4 m saia vaja? See on müügis super oluline küsimus, sest siis sa kogud infot ja klient võib anda vastuse, kus lahendus on, et sobib ka 10 tavalist saia.
  • Me saame pakkuda teile 30 cm saia ehk pakud lähimat alternatiivi, mis sul on.

Pesupoodi tuleb klient ja küsib, kas teil naelrehve on? Kuna küsimus on nii “jabur” siis enamus müügiinimesi automaatselt vastavad EI OLE/SEE ON PESUPOOD.

Õigeid vastuseid on aga vähemalt 1:

  • Ma saan aidata teil internetist vaadata, kus asub lähim rehvipood. Väga väike osa müüke õnnestub esimese korraga ja see on esimene samm  õiges suunas…pole oluline, kuidas sa klienti aitad.

 

Nii vastates jätad sa võimaluse müügiks aga kiire EI võrdub kaotatud kliendiga, kusjuures sa ei saanud arugi, et midagi valesti läks;)

Müük on kliendi aitamine ja info jagamine, kui teed seda veel “karbist väljas” siis kindlasti eristud  teistest.