Müügis me tihti jääme “hinnalõksu”, kui võrdleme hindu konkurentidega ja hakkame uskuma, et meie kõrgeim hind on edu takistus müügis.

Nimetan seda “lõksuks”, sest ükski klient ei vaja hinda, vaid loeb väärtus, mis ta selle eest saab… 10€ võib olla kallis ja 100€ odav, sest oluline on, mis klient selle eest saab.

Teiseks tihti läheb meelest, miks meie teenuse/tootehind on kallim, üldjuhul on ju selleks selge põhjus…tuleta see lihtsalt meelde.

Nagu kohv ja kohv ei ole alati võrreldavad, ei ole ka sinu toode/teenus alati sama konkurentidega. Ühe kohvi eest oleme me nõus maksma maksimaalselt 0,50€ ja teise eest vabalt 2,5€, sest väärtus on erinev : maitse, millises tassis see on, kas on karu pilt vahul, kas saan kiirelt ja mugavalt selle kätte jne.

Sellest “hinnalõksust” saab välja, kui keskenduda asjadele, mida sina mõjutad:

  • Sinu uskumused
  • Sinu aktiivsus
  • Sinu areng ja oskused
  • Sinu soov klienti aidata
  • Sinu kreatiivsus
  • Sinu teadmised turust ja konkurentidest

Eraldi rõhutaks oskusi, sest “hinnalõksus” on tihedamini müügiinimesed, kes tahavad lihtsat, kiiret müüki ja  kompenseerivad hinnaga enda müügioskuseid.