Kuuldes sõna MÜÜK tekib enamustel kujutlus mingist agressiivsest tüübist ja kuuldes sõna SOOVITUS, siis tuleb meelde pigem lahe sõber, kes jagas sulle Bolti´i sooduskoodi. Kuna müügil on jätkuvalt negatiivne kuvand, siis miks me võitleme, lõpetame müümise ja hakkame soovitama?
Soovitusel on kõik müügi tunnused: sa pead omama infot mingi teenuse/toote kohta; sa pead omama kasutuskogemust; sa pead oskama luua mingis valdkonnas seoseid; sa pead enne soovitust tundma inimest, kellele soovitad jne.
SOOVITUSEL on ka järgnevad plussid müügi ees:
- Sõna on positiivsem...hakkame soovitama, tundub lahe tegevus ja sinu meelestatus on positiivsem.
- Soovitamine on palju personaalsem...mina Rait soovitan ehk võtan vastutuse ja tekitan suurema usalduse.
- Soovitamine tekitab teisele osapoolele(kliendile) vabama ja turvalisema tunde.
- Soovitamine tundub lihtsam tegevus teenindajatele ja nad tulevad sellega kergemini kaasa... müü hamburgeriga kaasa jook või soovita kliendil ka jook võtta.
- Soovitamine tagab parema eeltöö (kliendi kaardistuse), sest oma nime sa nii lihtsalt mängu ei pane ja tahad veenduda, et sa ikka aitad klienti.
SOOVITUSEL on aga ka miinus:
- Kuna see tegevus on vabam ja “ei kohusta” nii nagu müük, siis ei viida tihti tehingut lõpuni ja ei küsita ostuotsust.
Aga eks igaüks valib ise, kas ta hakkab täna müüma või soovitama.
Kommentaarid