Müügitekst ei ole luuletus, mida on vaja pähe õppida, aga siiski on paljudel meil selged samad read, näiteks:
- Kuidas saan teid aidata - kui sisened poodi.
- Kas veel midagi - kui jõuad kassasse.
- Vabandage, härra/neiu - kui saabud kaubanduskeskusesse.
- Tere, helistan teile firmast XZY - kui vastad võõrale numbrile.
Tihti meile antakse need read või lihtsalt kopeerime need oma kogenud kolleegidelt. Milles siis mure? Mure on see, et me ei näe sellistes tegevustes kitsaskohti, kuigi nendes on 2 probleemi.
Seejärel peame hakkama analüüsima neid lähenemisi/lauseid ja nende mõju, mitte lihtsalt rutiinselt aasta aega küsima, kuni klient hakkab neile ise juba vastama irooniaga:
- Me kõlame kõik ühtemoodi ja kliendil tekib esimese lause peale juba müügiblokk, sest ajule tuleb meelde "negatiivne" kogemus, mis sellele lausele järgnes ja ta hakkab meid kaitsma. Mille tulemusel 90% juhtudest saame sarnastele lähenemistele vastuse EI.
- Enamus neid lauseid on kasutud, sest ei aita meid kuidagi lähemale kliendi aitamisele. Me küsime klientidelt asju, millele tal ei ole vastust, sest kui tal oleks, siis ta juba tegutseks ja telliks. Meie töö on aidata leida vastuseid, mitte küsida vastuseid.
Seejärel peame hakkama analüüsima neid lähenemisi/lauseid ja nende mõju, mitte lihtsalt rutiinselt aasta aega küsima, kuni klient hakkab neile ise juba vastama irooniaga:
- Kas saan kuidagi abiks olla - jah, palun hoidke mu toidukotte.
- Kas veel midagi - jah, see sularaha kassast.
Kommentaarid