lisati ostukorvi.
Vaata ostukorvi

    • Avaleht
    • Fookus180
    • Kogukond
    • Kontakt
    • Blogi
  • Kõik postitused
  • Aktiivmüük

15 AASTANE EI MÜÜ JÄÄTIST, TA MÜÜB MIND

Mu plika (15) tahtis suvel raha teenida.
Pakkusin, et müü mind.

2. juuli 2025 —
Rait Videvik

KUIDAS KAARDISTAMINE MÕJUTAB MÜÜGIEDU - PRAKTILISED SAMMUD

Ma usun, et kaardistamine on vähemalt 70% müügiedust, aga tihti me sellest tähtsama osa jätame tegemata või teeme pealiskaudselt.

4. veebruar —
Rait Videvik

KLIENDI VAJADUS MÜÜGIS:KUIDAS SEDA TEGELIKULT MÕISTA?

Ma müüki sageli kirjeldan kolme sõnaga: vajadus + usaldus + hirm, aga ma vist olen eksinud😬.

7. november —
Rait Videvik

KUIDAS MÜÜGIS OSTUTUNNET TEKITADA?

Kui inimestelt tänaval küsida, milline müük on Eestis kõige vastikum🤢, siis populaarseim vastus on aktiivmüük. Samas, see seltskond panustab kõige rohkem müügikoolitustesse ja treeningutesse ehk peaks olema kõige parem.

Kus on error❌?

28. juuli 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS ERISTUDA MÜÜGIS JA VÕITA KLIENDI USALDUS?

Müügi maine on pigem halvapoolne ja kui klient tunneb, et nüüd tuleb müük, siis ta läheb kaitsesse. Mis tegelikult ei ole ju see, mida me tahame, sest müük ei ole võitlus müüja ja kliendi vahel. Kliendil, aga on kogemus ja sinu ainuke võimalus on näidata, et see on teistsugune kontakt ja kaitset ei ole vaja ehk sa pead eristuma teistest.

16. juuni 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS ÕIGED KÜSIMUSED MÜÜGIS AVAVAD KLIENDI VAJADUSED?

Meile müügis meeldib rääkida ja eriti enda pakutavast, aga kas klient tahab kuulata?
Muidugi tahab, aga enne on tal vaja aru saada, MIKS sa TALLE seda räägid ehk kuidas see teeb tema elu paremaks.

27. mai 2024 —
Rait Videvik

MIKS KIIRUSTAMINE MÜÜGIS VÄHENDAB USALDUST JA KUIDAS SEDA VÄLTIDA?

Me soovime kõike saada kiirelt ja null klikiga, aga see ei toimi müügis, sest klient ei usalda sind.

13. jaanuar 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS KASVATADA MÜÜGITULEMUSI AASTAL 2024

Müügis iga päev loeb ja panin sulle kokku enda poolsed soovitused, mida uuel aastal kasutusele võtta või vähemalt millele mõelda, et aidata võimalikult paljusid kliente.

1. jaanuar 2024 —
Rait Videvik

EESMÄRKIDE KRIITILINE HINDAMINE ENNE 2024 ALGUST

2024 aasta on kohe kohal ja sellega seoses tekivad meile uued eesmärgid, mis on tihti ambitsioonikamad kui eelmised. See on täiesti OK, sest soovime, et meie ettevõte oleks edukam, omanikud rahul ja investorid õnnelikud. Kuid enne kui sukeldud uude aastasse, on oluline kriitiliselt hinnata, kas need uued eesmärgid on realistlikud või lihtsalt soovunelmad.

25. november 2023 —
Rait Videvik

TULEMUST EI TULE JA MOTIVATSIOONI EI OLE

Rait, mis ma peaks tegema kui tulemust ei tule ja motivatsioon on kadunud? Sarnaseid küsimusi on minuni jõudnud viimasel ajal keskmisest rohkem ja siin on minu 6 mõtet/küsimust, millele sa võiks mõelda/vastata: 

25. oktoober 2023 —
Rait Videvik

PANE OMA MÜÜGIKONTAKT KOKKU

Kõige parema müügikontakti saad kokku, kui paned end kliendi rolli ja mõtled läbi all olevad küsimused. Kuidas sa tahad, et sulle müüakse?

25. august 2023 —
Rait Videvik

SA OTSID MÜÜGIINIMESTE NÕRKUSI VALEST KOHAST

Võiks arvata, et esmane kitsaskoht on müügi ja closingu oskustes, aga elu näitab, et mure võib olla lihtsam.

15. juuni 2023 —
Rait Videvik

MILLISTES ETTEVÕTETES ON PAREMAD MÜÜJAD

Jagan oma mõtte edastamiseks ettevõtluse kaheks: ärikad ja ettevõtjad.

24. mai 2023 —
Rait Videvik

ÄRA OLE TAPEET

Müügitekst ei ole luuletus, mida on vaja pähe õppida, aga siiski on paljudel meil selged samad read, näiteks:

  • Kuidas saan teid aidata - kui sisened poodi.
  • Kas veel midagi - kui jõuad kassasse.
  • Vabandage, härra/neiu - kui saabud kaubanduskeskusesse.
  • Tere, helistan teile firmast XZY - kui vastad võõrale numbrile.

31. märts 2023 —
Rait Videvik

MÜÜK EI OLE SKRIPT

Müük on vestlus inimeste vahel ja sa ei saa seda "automatiseerida" ehk luua edukat skripti ühepoolselt. Sa saad luua pidepunktid, mis tahad kliendiga läbida ja ette valmistada stsenaariumid erinevate klientide reageeringutele ja vastustele.

15. märts 2023 —
Rait Videvik

MÜÜK ON MÄNG

Müük on nagu mõnus mäng sõpradega, kus kõigil on lõbus või vähemalt peaks see nii olema.
Tean, et see alati nii ei ole, sest alustasime mängimist valest levelist ja sattusime kohe "lõpukolli" otsa, kus võitmiseks on vaja täpset aega kalendris, viimistletud plaani ja võlusõnu, et ära tuua kullakott.

1. märts 2023 —
Rait Videvik

MIKS MÜÜK ON NÕME

Sisuliselt iga päev kuulen arvamusi, et müük on pähemäärimine, pettus ja ainuke eesmärk on ettevõtte tulu.

13. veebruar 2023 —
Rait Videvik

MÜÜGI MÕTTEVIIS ETTEVÕTTE KASVU ALUSEKS

Müük mängib olulist rolli ettevõtte kasvus ja sul on kindlasti olemas müügistrateegia selle toetamiseks. Sa tead: kes on su sihtgrupp, kuidas konkurendid toimetavad, millega sa eristud, millised on müügikanalid ja nende eesmärgid jne.

2. veebruar 2023 —
Rait Videvik

6 PUNKTI, MIKS MÜÜGITIIMID FEILIVAD

Põhjuseid, miks müük võib ebaõnnestuda on sadu. Seekord panin kirja baaspõhjused, kus 85% on tegelikult juhtide "süü".

14. jaanuar 2023 —
Rait Videvik

MÜÜGIEDU ALGAB PEAST

Kui inimene tuleb müüki tööle, siis eeldame, et nüüd on vaja tooted/teenused selgeks teha ja lets go. Ja kui kogemust ei ole, siis teeme ka müügikoolituse ja korras.

5. jaanuar 2023 —
Rait Videvik

KLIENDIRAHULOLU TAGAB LISAMÜÜK

Kliendirahulolu ei taga "nimesildi olemasolu ja viisakas käitmine", sest see on elementaarne ootus.

15. detsember 2022 —
Rait Videvik

TELLIMUS TRIKITAB

Erinevate pühade ajal on jaekaubanduses ostumöll, kus kliendid ise ostavad. Sulle tuleb tellimus tellimuse järel ja müüma nagu ei peakski. Antud olukord, aga võib olla natukene riskantne ja seda müügikvaliteedi vaates.

4. detsember 2022 —
Rait Videvik

RASKED AJAD, ME EI OSTA

Majanduslik olukord on hetkel keerulisem ja ühe Linkedin küsitluse järgi koguni 61% müüki on sellest mõjutatud. Ma isiklikult ei usu, et see faktiliselt nii on ja arvan, et selles osakaalus on sees ka tunnetusliku poolt.

19. november 2022 —
Rait Videvik

MÜÜK KORIDORIS

Müük kaubanduskeskuse koridoris on tõenäoliselt teema, mille kohta on meil kõigil oma arvamus ja kogemus.

5. november 2022 —
Rait Videvik

OOTA SELLE LAHENDUSEGA

Enamik juhtudel klient ei tea, et tal on probleem/kitsaskoht. Kui tal see oleks teada, siis sul poleks vaja müüa ja ta juba telliks.

21. oktoober 2022 —
Rait Videvik

ENNE, KUI KLIENDILE HELISTAD

Müügikontakt on paljude inimeste jaoks ebamugav, tüütu ja mõttetu. See tunne tekib paljuski sellest, et klient ei saa aru, et see kõne/kiri võib olla temale kasulik. 
Ja kuna 80% müügikontakte on ühesugused, siis juba sellest tekib kliendil "müügiblokk". Hea uudis on see, et seda on võimalik leevendada.

9. oktoober 2022 —
Rait Videvik

MIDA MÜÜGIS MÕÕTA

Müügis on mõõdikuid palju ja nende juhtimine ei pruugigi nii lihtne olla, kui võiks arvata.

3. september 2022 —
Rait Videvik

ROLLIMÄNG TÖÖTAB

Kas sinuga on juhtunud nii? Su tiim või sa ise käisid müügikoolitusel, mille järel:

  1. Ei toimunud muutust?
  2. Müüginumbrid paranesid, aga ainult kaheks nädalaks?

13. juuli 2022 —
Rait Videvik

NÄITA LAHENDUST

Koolis matemaatikaõpetaja tahtis näha lahendust, et veenduda, kas said ikka aru ja ei kirjutanud kuskilt vastust maha.

16. juuni 2022 —
Rait Videvik

MIKS ON SIND VAJA

Aeg-ajalt on hea endale meelde tuletada, mis on sinu roll ja sinule seatud ootused. On täiesti normaalne, et igapäeva virr-varris fookused lähevad paigast, selleks ongi vaja neid teadvustada.

30. detsember 2021 —
Rait Videvik

KUULA JA MÕISTA

Müügis meile meeldib palju rääkida, sest meil on palju infot oma teenuste ja toodete kohta. Aga, et sellest infost oleks ka kliendile kasu, peame mõistma, mis on kliendile oluline ja siin aitab kuulamine.

7. november 2021 —
Rait Videvik

KASULIKUD KÜSIMUSED

Tihti otsitakse müügis "tööriista", millega saaks tulemused kiirelt paremaks. Teadvustamata, et see tööriist oled sina, sinu meeskond ja teie uudishimu.  Huvi klienti mõista, et saada selgust, kas sa saad teda oma teenuse/tootega aidata.  

2. oktoober 2021 —
Rait Videvik

MUUTLIK TULEMUS

See, et müük on kõikuv, ei ole kellelegi uudis. See aga ei tähenda, et seda ei saaks kontrollida. 

7. august 2021 —
Rait Videvik

KONTROLLI VASTUVÄITEID

Müügis me saame pidevalt vastuväiteid ja meie töö on neid mõista, mida see tegelikult tähendab, mis klient praegu ütles? Liiga tihti me lepime nende vastuväidetega, sest need on "loogilised", aga nii me ei saa teada, kas need on tõesed. 

3. juuni 2021 —
Rait Videvik

KÕHUTUNNE

Minu jaoks "kõhutunne" müügis võrdub hüpoteesiga, mis tekib meie alateadvuses ja sellel võib olla positiivne ja negatiivne tagajärg.

19. aprill 2021 —
Rait Videvik

KONKURENDI ODAVAM HIND EI OLE TAKISTUS

Müügis me tihti jääme "hinnalõksu", kui võrdleme hindu konkurentidega ja hakkame uskuma, et meie kõrgeim hind on edu takistus müügis.

3. oktoober 2020 —
Rait Videvik

SA VAJAD MÜÜGIPÄEVIKUT

Et müügis olla edukas pead sa end arendama ja analüüsima iga päev. Sisuliselt meenutab see protsess koolis käimist, kus kodus teed selgeks teemad või harjutad (kodutöö) ja tööl rakendad seda (kontrolltöö). Kahjuks aga sellist lähenemist kasutavad vähesed (käivad kohal ja saavad kolmed kätte) või puudub selleks süsteemsus ja selleks sa vajadki MÜÜGIPÄEVIKUT.

28. jaanuar 2020 —
Rait Videvik

"EI" ON SINU TÖÖVAHEND, MITTE TAKISTUS

Müügis EI´de saamine on kõige normaalsem asi üldse, sest ühelt poolt pole võimalik alati õnnestuda ( juba kliendi tuju mängib rolli) ja teiselt poolt näitab see seda, et sa oled proovinud luua võimalust õnnestumiseks. Kui sa EI`si ei saa või saad neid vähe, siis oled tellimuste täitja ja see on fakt;)

5. juuli 2019 —
Rait Videvik

MÜÜGIINIMENE VAJAB ÕNNESTUMISEKS ÕIGET KESKKONDA

Müük on väga mõnus tegevus, kuna saad aidata kliente ja samas on see raske töö, kui sul ei ole õnnestumiseks vajalikku keskkonda. Milline siis peaks olema õige keskkond? Vastus on siin:

26. juuni 2017 —
Rait Videvik

TOIDUAUTOD AINULT ÜRITUSTELE

Viimasel ajal on palju räägitud tänavatoidust ja suurematel rahvakogunemistel on näha ka vingeid toiduautosid, miks aga need välja aetakse ainult suvel ja massüritustel?

22. märts 2017 —
Rait Videvik

AKTIIVMÜÜK MEELDIVAMAKS

Et jõuaksin kiirelt mõtteni jätan kohe kõrvale ebakvaliteetsete tootete/teenuste müüjad ja nõrkade oskustega töötajad. Võtame näiteks Starmani ja LHV müügiinimesed kaubanduskeskustes, kes müüvad korraliku toodet, kelle müügioskused on heal tasemel aga ikkagi valdavosa inimesi peab seda tüütuks. Miks on see nii?

15. veebruar 2017 —
Rait Videvik