Vaadates erinevaid müügiga seotud töökuulutusi siis tundub väga populaarne amet olema müügijuht ja siin ei ole midagi imestada, kuna see roll on ettevõttele ülioluline, sest müük paneb raharattad käima. Küll on siin väike aga, sest enamus neid töökirjeldusi ei vasta minu arvates sellele, mis on müügijuhi roll, vaid üldjuhul kirjeldavad need müügimehe/naise või halduri kohustusi.
Mida siis tegelikult on vaja selleks, et olla müügijuht ja mis rolli ta täidab?
Alustame rollidest, mida müügijuht võiks täita:
- Peaks juhtima müüki ehk tagama ettevõtte eesmärkide täitmise. Kindel fakt on see, et seda ei saa teha üksi ja sul on vaja oma meeskonda, sest ilma selleta ei ole sul ka midagi juhtida. Ja väga lühidalt võiks põhilised tegevused olla: meeskonna motiveerimine; eesmärkide seadmine ja nende jälgimine; eeskujuks olemine.
- Müügijuht peaks olema ka kliendi hääl, kes jagab seda ettevõtte sees erinevate osakondadega, et ettevõtte saaks luua: tooteid/teenuseid, mida klient vajab ja on ka oma hinda väärt; teha kampaaniaid, mida klient märkab. Et see saaks päriselt toimida peab kogu ettevõtte olema kaasatud ja seda rolli võtma tõsiselt, sest kui müügijuht ei usu, et toode/teenus on müüdav siis eesmärgid ei saa täidetud.
- Peaks olema brändisaadik, kes igal võimalusel jagab olulist infot nii klientidele, kui kaastöötajatele ja usub 100% ettevõttesse.
- Peaks olema filter ettevõtte ja müügimeeskonna vahel, et läbi läheks ainult info, mis looks väärtust mõlemale osapoolele. Ja siin tuleb abiks äriline mõtlemine ja argumenteerimise oskused, sest muidu pole filter kvaliteetne ja tekib palju müra.
Läheme edasi omadustega, mis heal müügijuhil võiks olla:
- Peaks olema selgelt tulemustele orienteeritud.
- Peaks olema leidlik ja genereerima väga palju ideid.
- Peaks suutma otsustada ja seda kiirelt.
- Peaks olema ambitsioonikas.
- Peaks nautima oma tööd, sest see töö on sinuga 24/7.
Ja lõpetuseks arvan, et müügijuht ise ei peaks müüma ehk tehinguid vormistama, sest see loob nii vähe väärtus võrreldes sellega, kui terve meeskond müüb ja hoopis tulemuste ära toomisele läbi meeskonna pingutuse peaks minema 100% müügijuhi ajast.
Kas nõustud eelnevaga ja oled müügijuht?
Kommentaarid