lisati ostukorvi.
Vaata ostukorvi

    • Avaleht
    • Fookus180
    • Kogukond
    • Kontakt
    • Blogi
  • Kõik postitused
  • Müügijuhtimine

KUIDAS KÜSIDA MÜÜGIS KÜSIMUSI, MIS EI PANE KLIENTI KAITSESSE

Müük algab küsimusest. Aga kui küsimus paneb kliendi kaitsesse, siis on kõik järgnev juba raskem.

1. september 2025 —
Rait Videvik

MÜÜGIMÕTTEVIIS KEERULISEL AJAL

Viimase aasta uudised kõlavad kõik sarnaselt:

“Majandus on keeruline.”
“Kliendid on ebaviisakad.”

Ja kui seda piisavalt kuuled, tekibki tunne, et midagi pole teha. Et peab lihtsalt ootama. Minust ei sõltu midagi.

22. juuli —
Rait Videvik

15 AASTANE EI MÜÜ JÄÄTIST, TA MÜÜB MIND

Mu plika (15) tahtis suvel raha teenida.
Pakkusin, et müü mind.

2. juuli —
Rait Videvik

ELLUJÄÄMISOSKUS MÜÜGIS, MILLEST KEEGI EI RÄÄGI

Müük ei ole kunagi stabiilne - turg muutub, klient muutub, konkurent muutub, sinu toode/teenus muutub ja isegi motivatsioon.
Ainus asi, mis sind selles virr-varris päästab on oskus kohaneda ja teha pärast igat kontakti restarti.
Sellest oskusest räägitakse liiga vähe. Aga just see määrab, kas müügitiim liigub edasi või jääb ootama, et keegi väline tuleb appi.

7. juuni —
Rait Videvik

MIKS MÜÜGIKOOLITUS EI TÖÖTA JA MIKS SEE POLEGI TEMA TÖÖ?

Paljud juhid ütlevad mulle otse: „Ühekordne müügikoolitus ei tööta.“
Ja ma olen nendega täiesti nõus. 
Aga kui on vaja midagi müügis muuta, valitakse sageli just see – üks koolitus, üks päev, üks “restart”.

Miks?

1. mai —
Rait Videvik

PUSH vs PULL MÜÜK, KUMB TÖÖTAB JA MIKS?

Kui klient on sinu jaoks märklaud🎯 ja sa ei saa aru, miks ta ei taha sinuga rääkida, miks ta kaob pärast lubadusi jne.

7. märts —
Rait Videvik

KAS MÜÜGIINIMESED KODUKONTORIS TAGAVAD PAREMAD TULEMUSED?

Müügitöö on tänapäeval nagu tehas, kus kõik tegevused on näha nii tükis kui ajas ehk töö tegemine pole kunagi mure, vähemalt neis ettevõtetes, kes juhivad müüki. Ja ma arvan, et see on üldse vale küsimus, sest fookus läheb valeks ja me unustame müügitöö ülesande.

4. jaanuar —
Rait Videvik

MÜÜGIKOOLITUS, AI VÕI KOGUKOND - MIS TOOB PÄRISELT TULEMUSI?

Kas sina oled kunagi tundnud, et teed kõik õigesti - koolitused, AI tööriistad, motiveerivad vestlused tiimiga, aga tulemused pigem seisavad? Ma kutsun seda klaaslaeks ja see on tavapärane, et meil tekib kitsas keskkonnas oma nurk, oma kogemus ja me ei näe enam kaugemale.

17. detsember —
Rait Videvik

MÜÜGIKOOLITUS: MIKS "KUIDAS" ON OLULISEM  KUI "MIDA"?

Müügikontakte kuulates ja varjutades panen tihti tähele, et me teame, mida teha, aga me ei ole sageli mõelnud, miks me teeme, ning vähe tähelepanu saab see, kuidas teha.

1. detsember 2024 —
Rait Videvik

KLIENDI VAJADUS MÜÜGIS:KUIDAS SEDA TEGELIKULT MÕISTA?

Ma müüki sageli kirjeldan kolme sõnaga: vajadus + usaldus + hirm, aga ma vist olen eksinud😬.

7. november 2024 —
Rait Videvik

MÜÜGIJUHTIMINE KUI KOGU ETTEVÕTTE KOOSTÖÖVÕTI

Müük on terve ettevõtte mure ja see ei ole noogutamise koht🙊, vaid tuleb ka vastavalt tegutseda.

12. oktoober 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS LISAMÜÜK TUGEVDAB KLIENDISUHTEID?

Müügi toimumiseks sa pead lahendama 3 suurt tükki🧩, milleks on: vajadus, usaldus ja hirmud. 

Kui sa korra oled need kliendil lahendanud, siis järgmised müügid (lisa, üles, korduvmüük jms) on lihtsamad, sest kui esimene kogemus oli hea, siis usaldus on kasvanud, hirmud on vähenenud ja sul on tekkinud kliendi kohta juurde infot (kasutus, ostude ajalugu, müügikontakti info jms), tänu millelel ongi järgmised müügid lihtsamad.

25. august 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS ÕIGED KÜSIMUSED MÜÜGIS AVAVAD KLIENDI VAJADUSED?

Meile müügis meeldib rääkida ja eriti enda pakutavast, aga kas klient tahab kuulata?
Muidugi tahab, aga enne on tal vaja aru saada, MIKS sa TALLE seda räägid ehk kuidas see teeb tema elu paremaks.

27. mai 2024 —
Rait Videvik

MÜÜGIPROTSESSI ABC: KUIDAS MÕISTA KLIENDI VAJADUSI JA LUUA USALDUST?

Kui inimesed kuulevad sõna müük, siis esimesed asjad, mis sellega seostuvad on: TULEMUS, RAHA ja PÄHEMÄÄRIMINE. See annab müümisele kohe negatiivse kuvandi, mis ongi põhjendatud kui me teeme müüki isekalt.

26. aprill 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS MÜÜGIKULTUUR TOOB ETTEVÕTTELE KAHEKORDSE KASVU?

Erinevate klientidega vesteldes jõuan järjest rohkem teemani - müügikultuur😱. See tähendab meie jaoks tihti erinevaid asju, aga ma olen alati nõus, et seda on vaja. Miks?

27. veebruar 2024 —
Rait Videvik

MIKS KIIRUSTAMINE MÜÜGIS VÄHENDAB USALDUST JA KUIDAS SEDA VÄLTIDA?

Me soovime kõike saada kiirelt ja null klikiga, aga see ei toimi müügis, sest klient ei usalda sind.

13. jaanuar 2024 —
Rait Videvik

KUIDAS KASVATADA MÜÜGITULEMUSI AASTAL 2024

Müügis iga päev loeb ja panin sulle kokku enda poolsed soovitused, mida uuel aastal kasutusele võtta või vähemalt millele mõelda, et aidata võimalikult paljusid kliente.

1. jaanuar 2024 —
Rait Videvik

MIKS MÜÜGIJUHTIMINE ON RASKE

Keskkond mõjutab meie arengut ja valikuid väga palju, sama on ka müügikeskkonnaga. Toon välja oma kogemusest mõned näited, mis ei ole soodustanud müügikultuuri tekkimist ja medalite võitmist.

8. detsember 2023 —
Rait Videvik

EESMÄRKIDE KRIITILINE HINDAMINE ENNE 2024 ALGUST

2024 aasta on kohe kohal ja sellega seoses tekivad meile uued eesmärgid, mis on tihti ambitsioonikamad kui eelmised. See on täiesti OK, sest soovime, et meie ettevõte oleks edukam, omanikud rahul ja investorid õnnelikud. Kuid enne kui sukeldud uude aastasse, on oluline kriitiliselt hinnata, kas need uued eesmärgid on realistlikud või lihtsalt soovunelmad.

25. november 2023 —
Rait Videvik

TULEMUST EI TULE JA MOTIVATSIOONI EI OLE

Rait, mis ma peaks tegema kui tulemust ei tule ja motivatsioon on kadunud? Sarnaseid küsimusi on minuni jõudnud viimasel ajal keskmisest rohkem ja siin on minu 6 mõtet/küsimust, millele sa võiks mõelda/vastata: 

25. oktoober 2023 —
Rait Videvik

ALATI SAAB PAREMINI

Olen viimasel ajal müügikoolitustel hakanud küsima mõttetut küsimust - "Kuidas läheb?"

27. september 2023 —
Rait Videvik

MÜÜGIMUDELID, MIS SIND AITAVAD

Ei hakka sind koormama mudelitega, mida sa juba tead ja kasutad, vaid jagan enda joonistatud 3 mudelit, millest võiks sulle abi olla.

8. august 2023 —
Rait Videvik

MÜÜK VAJAB VÄRSKUST

Müügiinimesed teevad tuhandeid ja tuhandeid kordi samu tegevusi ning klientide suunal tehakse samas koguses müügikatseid. See kõik võib olla mõlemale poolele väsitav, üksluine ja isegi tüütu, selleks vajabki müük värskust.

31. juuli 2023 —
Rait Videvik

MÜÜGITIIMIDES RAHA PÕLEB

Personalikulu on suurimaid kulusid ettevõtetes, aga me ikka laseme seda korstnasse rohkem kui vaja.

6. juuli 2023 —
Rait Videvik

SA OTSID MÜÜGIINIMESTE NÕRKUSI VALEST KOHAST

Võiks arvata, et esmane kitsaskoht on müügi ja closingu oskustes, aga elu näitab, et mure võib olla lihtsam.

15. juuni 2023 —
Rait Videvik

MILLISTES ETTEVÕTETES ON PAREMAD MÜÜJAD

Jagan oma mõtte edastamiseks ettevõtluse kaheks: ärikad ja ettevõtjad.

24. mai 2023 —
Rait Videvik

NIMEKIRI TIIMIJUHILE

Kui ma täna peaks looma müügitiimile keskkonna õnnestumiseks, siis minu TOP 10 tegevust oleks järgmised.

19. aprill 2023 —
Rait Videvik

MÜÜK EI OLE SKRIPT

Müük on vestlus inimeste vahel ja sa ei saa seda "automatiseerida" ehk luua edukat skripti ühepoolselt. Sa saad luua pidepunktid, mis tahad kliendiga läbida ja ette valmistada stsenaariumid erinevate klientide reageeringutele ja vastustele.

15. märts 2023 —
Rait Videvik

MÜÜK ON MÄNG

Müük on nagu mõnus mäng sõpradega, kus kõigil on lõbus või vähemalt peaks see nii olema.
Tean, et see alati nii ei ole, sest alustasime mängimist valest levelist ja sattusime kohe "lõpukolli" otsa, kus võitmiseks on vaja täpset aega kalendris, viimistletud plaani ja võlusõnu, et ära tuua kullakott.

1. märts 2023 —
Rait Videvik

MIKS MÜÜK ON NÕME

Sisuliselt iga päev kuulen arvamusi, et müük on pähemäärimine, pettus ja ainuke eesmärk on ettevõtte tulu.

13. veebruar 2023 —
Rait Videvik

MÜÜGI MÕTTEVIIS ETTEVÕTTE KASVU ALUSEKS

Müük mängib olulist rolli ettevõtte kasvus ja sul on kindlasti olemas müügistrateegia selle toetamiseks. Sa tead: kes on su sihtgrupp, kuidas konkurendid toimetavad, millega sa eristud, millised on müügikanalid ja nende eesmärgid jne.

2. veebruar 2023 —
Rait Videvik

6 PUNKTI, MIKS MÜÜGITIIMID FEILIVAD

Põhjuseid, miks müük võib ebaõnnestuda on sadu. Seekord panin kirja baaspõhjused, kus 85% on tegelikult juhtide "süü".

14. jaanuar 2023 —
Rait Videvik

MÜÜGIEDU ALGAB PEAST

Kui inimene tuleb müüki tööle, siis eeldame, et nüüd on vaja tooted/teenused selgeks teha ja lets go. Ja kui kogemust ei ole, siis teeme ka müügikoolituse ja korras.

5. jaanuar 2023 —
Rait Videvik

KLIENDIRAHULOLU TAGAB LISAMÜÜK

Kliendirahulolu ei taga "nimesildi olemasolu ja viisakas käitmine", sest see on elementaarne ootus.

15. detsember 2022 —
Rait Videvik

TELLIMUS TRIKITAB

Erinevate pühade ajal on jaekaubanduses ostumöll, kus kliendid ise ostavad. Sulle tuleb tellimus tellimuse järel ja müüma nagu ei peakski. Antud olukord, aga võib olla natukene riskantne ja seda müügikvaliteedi vaates.

4. detsember 2022 —
Rait Videvik

RASKED AJAD, ME EI OSTA

Majanduslik olukord on hetkel keerulisem ja ühe Linkedin küsitluse järgi koguni 61% müüki on sellest mõjutatud. Ma isiklikult ei usu, et see faktiliselt nii on ja arvan, et selles osakaalus on sees ka tunnetusliku poolt.

19. november 2022 —
Rait Videvik

MÜÜK KORIDORIS

Müük kaubanduskeskuse koridoris on tõenäoliselt teema, mille kohta on meil kõigil oma arvamus ja kogemus.

5. november 2022 —
Rait Videvik

OOTA SELLE LAHENDUSEGA

Enamik juhtudel klient ei tea, et tal on probleem/kitsaskoht. Kui tal see oleks teada, siis sul poleks vaja müüa ja ta juba telliks.

21. oktoober 2022 —
Rait Videvik

ENNE, KUI KLIENDILE HELISTAD

Müügikontakt on paljude inimeste jaoks ebamugav, tüütu ja mõttetu. See tunne tekib paljuski sellest, et klient ei saa aru, et see kõne/kiri võib olla temale kasulik. 
Ja kuna 80% müügikontakte on ühesugused, siis juba sellest tekib kliendil "müügiblokk". Hea uudis on see, et seda on võimalik leevendada.

9. oktoober 2022 —
Rait Videvik

MIDA MÜÜGIS MÕÕTA

Müügis on mõõdikuid palju ja nende juhtimine ei pruugigi nii lihtne olla, kui võiks arvata.

3. september 2022 —
Rait Videvik

ROLLIMÄNG TÖÖTAB

Kas sinuga on juhtunud nii? Su tiim või sa ise käisid müügikoolitusel, mille järel:

  1. Ei toimunud muutust?
  2. Müüginumbrid paranesid, aga ainult kaheks nädalaks?

13. juuli 2022 —
Rait Videvik

NÄITA LAHENDUST

Koolis matemaatikaõpetaja tahtis näha lahendust, et veenduda, kas said ikka aru ja ei kirjutanud kuskilt vastust maha.

16. juuni 2022 —
Rait Videvik

TEE SUU LAHTI

Igapäevaselt müüki juhtides ja kõrvalt jälgides jääb ikka silma üks suur viga, milleta müük ei ole võimalik. Nimelt ei tekitata endale piisavalt võimalusi ja ei saada aru, et müük algab kvantiteedist ehk sellest, kui paljudele potentsiaalsetele klientidele sa infot jagad. Loomulikult on olemas "maguspunkt", kus kvantiteet ja kvaliteet saavad kokku, aga iga kell on 100 keskmist pakkumist parem, kui 10 kvaliteetset.

21. aprill 2019 —
Rait Videvik

3 PÕHJUST, MIKS MÜÜGIKOOLITUS EI TÖÖTA

Müügikoolitus, kui inimeste arendamine on tavaline tegevus, mida ettevõtted kasutavad, et parandada müügitulemusi ja kõik meist on vähemalt ühel osalenud või see kindlasti veel juhtub:)

12. jaanuar 2019 —
Rait Videvik

KUIDAS SEADA MÜÜGIEESMÄRKE

Müügieesmärkide seadmine võib olla väga erinev ja tõenäoliselt kõik variandid töötavad omal moel. Küll aga üks on kindel, kui sa seatud eesmärke ei jälgi ja vastavalt tulemustele ei tee muudatusi/tegevusi siis neist ei ole kasu. Lisan ainult ühe võimaluse, mis minu arvates töötab kõige paremini.

6. oktoober 2018 —
Rait Videvik

KAS SA OLED MÜÜGIJUHT

Vaadates erinevaid müügiga seotud töökuulutusi siis tundub väga populaarne amet olema müügijuht ja siin ei ole midagi imestada, kuna see roll on ettevõttele ülioluline, sest müük paneb raharattad käima. Küll on siin väike aga, sest enamus neid töökirjeldusi ei vasta minu arvates sellele, mis on müügijuhi roll, vaid üldjuhul kirjeldavad need müügimehe/naise või halduri kohustusi.

26. detsember 2017 —
Rait Videvik

ÕIGE MÜÜGITREENING

Oleme aja jooksul osalenud erinevatel koolitustel ja mõnel meist on õnnestunud isegi osaleda müügikoolitusel, aga kas saame öelda, et nendest on olnud kasu? Kahjuks tihti see nii ei ole, sest me ei ole rakendanud saadud teooriat praktikasse ja peale koolitust pole meid ka keegi selles aidanud.

1. märts 2017 —
Rait Videvik

ODAV HIND EI OLE LAHENDUS

Saan pidevalt telefonimüügi kõnesid, kus tooted/teenused, mida pakutakse on aluspükstest kuni sideoperaatoriteni välja. Pakutav on küll erinev aga kõne algused on tihti sarnased, kus esimese asjana lüüakse letti soodushind ja sealjuures arusaamata, mis on minu vajadused.

20. veebruar 2017 —
Rait Videvik