Ja nüüd tagasi teema juurde, mida ma mõtlen selle all, et "klient on rumal". Tegu ei ole millegi pahatahtliku või halvustavaga, vaid hoopis vastupidi. Nimelt usun, et selline mõtteviis "klient on rumal" aitab müügiinimestel pakkuda paremat teenindust ja müügikogemust. Vist mõtled, et ma päris lolliks läinud, aga lisan selgituse, mis sind ümber veenab:
Klient astub sinu kauplusesse ja ütleb, et soovib osta toote/teenuse "A" , mille sina ilma küsimata loomulikult müüd, sest ta ju ise küsis. Mille järel, aga võib juhtuda see, et klient on kahe päeva pärast tagasi ja maruvihane, sest ei ole toote/teenusega rahul. Kuidas nii? Probleem on selles, et sina ei küsinud miks, klient selle toote/teenuse valis ja mis vajaduse ta tahab sellega lahendada. Tihti kliendid ei suuda ise teha õigeid otsuseid, sest infot on liiga palju: sõbra soovitus, kellegi kommentaar, mõni reklaamlause, sarnased alternatiiv tooted/teenused, kogemus puudub jne. See loomulikult ei tähenda, et klient on alati valel teel, aga sina pead igal juhul veenduma toote/teenuse sobivuses, mitte minema ainult lihtsa vormistuse järele.
Kommentaarid