Müügis räägitakse palju pakkumiste/tutvustuste arvust, millest on saanud omaette eesmärk pea igale müügiinimesele. Ja mulle tundub, et selle tegevuspõhise juhtimise käigus on tõlkes kaduma läinud kvaliteet.
See tähendab, et esmaseks on saanud tükk, kui palju ma neid  pakkumisi/tutvustusi teen ja kadunud on fookus, kuidas seda edukalt teha.
Et sinu tehtud pakkumised aitaks klienti ja ka sind, siis pead sa kliendi vajadusi teadma, mis on võimalik ainult läbi küsimuste.
Ja siin on oluline, et see kaardistus ei algaks ja lõppeks pealiskaudse küsimuse ja vastusega umbes nii:

Sina: Kas teile see meeldib?
Klient: Ei meeldi
.

Väga tihti sarnaselt saabki "müük" otsa ehk sisuliselt sa ei saanud kliendi käest mitte midagi teada ja pakkumiseni isegi ei jõua.
Kuigi ka neid küsimusi saab paremini küsida, siis ma praegu keskenduks sellele, et palun ära lepi esimese lihtsa vastusega ja uuri edasi. Mis täpselt kliendile ei meeldi, mis peaks veel olema/sisaldama, et meeldiks jne. Sa pead jõudma vestluseni, mis sisaldab vähemalt 3 sügvamat küsimust:

  1. Sinu küsimus
  2. Kliendi vastus
  3. Sinu küsimus võttes arvesse eelmist kliendi vastust
  4. Kliendi vastus
  5. Sinu küsimus võttes arvesse jälle kliendi vastuse
  6. Kliendi vastus
Nii on sul võimalus päriselt ka midagi teada saada ja selle pealt pakkumine/tutvustus teha, mis lähtub kliendi vajadusest ja mis loob sinule võimaluse õnnestumiseks.