MÕISTLIK ON MÜÜKI ÕPPIDA PARIMATELT

Apple esitles jälle oma uusi tooteid ja vaatasin seda seekord täielikult müüja pilguga(muidu vaatan fanboy pilguga😁), et mõista, mis taktikaid nemad kasutavad, et oma tooteid müüa. Kuna nad ei tee midagi juhuslikku, siis usun, et see kõik tasub ka sul kasutusele võtta, kui veel ei ole.
Siin on minu järeldused ja tähelepanekud:
  • Üritus algas looga(video), kuidas nende tooted tekitavad emotsioone(kurbus, rõõm, tänulikkus)… Apple Watch täna päästab elusid. Ei mingit tehnilist jama, vaid puhas emotsioon, mis müük ongi.
  • Jah, nad räägivad ka tehnilisest poolest(tehnika ajakirjanikud jms ka sihtrühm🙃), aga ka siis on esmatähtis kasutusmugavus ja elulised näited, millal need funktsioonid su elu teevad mugavamaks/lihtsamaks(näited). Nad ka kasutavad tehnilisi sõnu, aga sinna proovivad panna vahele selgitusi, mis see sinu jaoks kasutamisel tähendab. Mis kōik on aru saadav, sest innovatsioon on ka brändi kuvand ja sa tahad olla kaasas ju parimatega.
  • Tihti on fookuses statistika jagamine ehk näitamine, kui populaarsed nende tooted on. Populaarsus on müügiargument, kuna me tahame kuuluda kuskile “gruppi” + kui teised on selle valiku teinud, siis tundub see ka meile turvaline valik (ei saa eksida). Kas sina jagad oma müügikoguseid jms?
  • Neid ei huvita konkurendid ja põhiline võrdlus on alati vastu enda eelmisi tooteid. Keskendu sellele, mida sina kontrollid + meie oleme parimad argument ei toimiks anyway klientide peal, sest seda iga pakkuja tahab väita. Nad selle asemel kasutavad lauset: see on parim toode, mis me oleme kunagi loonud.
  • Personaaliseerimine on täna jätkuvalt kliendile oluline ja nemad selle mängivad põhiliselt välja värvivalikutega. Mis võimalusi sina pakud kliendile enda järgi kohandamiseks?
  • Viimased aastad on nad ka eraldi aega pühendanud keskkonnasäästule ja seda samas võtmes nagu nad tutvustavad oma tooteid: visuaalsed graafikud ja protsendilised muutused. Ja nad seostavad need kohe oma toodetega ja kuvavad neid muutusi. Ma usun, et seose loomine keskkonnasäästu ja sinu toodete/teenustega on asi, mida tehakse meil vähe + see ei ole neil eraldi kampaania, vaid osa nende toodete esitlusest.
  • Nad proovivad kõiki su meeli kaasata, sest iga toode käiakse läbi: kõnes/tekstis/helis/pildis/videos/numbrites. Me võtame vastu infot erinevalt ja see aitab neil jõuda erinevate inimesteni ühe ja sama esitlusega.
  • Kui sa teed pikki esitlusi, siis tasub kasutada Apple tehnikat, kus erinevaid kasutegureid tutvustavad erinevad inimesed, et säliliks vaheldus( saab ka edasi-tagasi kahe inimese vahel jagada). Pluss nad vahetavad keskkondi, mis samuti tasub kaalumist, kui midagi salvestad, et jällegi hoida tähelepanu ja saab ka keskkonnaga teemat rõhutada/visualiseerida.
  • Ka koostööde kasutamine pole Applele vōõras ehk suurendavad oma toodete kasu partnerite abiga (USA’s näiteks saad ka ilma levita kutsuda autoabi). Kui sa ka otsest koostööd ei tee, siis ikka tasub kliendile soovitada tooteid/teenuseid, mis sinu kaupa täiendavad.
  • Applel on alati valikus preemium mudelid, mis täidavad kahte eesmärki, mida mina tean😁. Esiteks kõik teised tooted tunduvad nii kohe odavamad ja teiseks on alati kliente, kes tahavad massist eristuda, näidata staatust vōi lihtsalt saada parimat, mis turul saada.
  • Muutust kirjeldavad nad protsentides, sest nii saab tihti kuvada suuremat numbrit ja nii tundub muutus veel suurem, kui see on. Lisaks vastavalt omadusele on neil ka tavaks rääkida muutustest kordades: 2x rohkem/parem/säästliku/kiirem jne, et jällegi neid numbreid/muutusi kliendile mõjusamalt selgitada.
  • Tihti, kui meie toode/teenus on hästi paljude omadustega, siis me tahame kōigest rääkida, aga Apple alati valib fookuse(uuringud jms tõenäoliselt) ja siis lisavad lihtsalt lōppu + palju muud/veel/lisaks. See on väga oluline, sest muidu klient ei pane tähele olulist, müügis selgita välja, mis talle oluline ja keskkendu ainult sellele.
  • Mulle väga meeldib taktika, kus uuendused + uute toodete tutvustused on iga aasta ja kindlal ajal, mis hoiab kauba fookuses, oodatud ja huvitavana(buzzz). Seda võiks rohkem ka teenusepõhisesse ärisse tuua, just seda kindlat aega, mitte ainult jooksvad uuendused ja teenuste turule tulekud “suvalisel” ajal.
  • Müügis tihti läheb tuhh maha, kui midagi uut ei lisandu(funktsioone, kampaaniaid jne) ja Applelt tasub õppida ka seda, kuidas julgetakse rääkida väga vanadest asjadest nagu oleks maandutud kuule🙃. See on väga oluline, sest tegelikult ongi kliente, kellele see kõik on uus.

Mille võtad siit kasutusse? Pane kirja ja ära oota.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

PANE OMA MÜÜGIKONTAKT KOKKU

Järgmine

ALATI SAAB PAREMINI

Jaga seda artiklit