Kõige parema müügikontakti saad kokku, kui paned end kliendi rolli ja mõtled läbi all olevad küsimused. Kuidas sa tahad, et sulle müüakse?
- Kas sa tahad, et sulle müüakse või sind aidatakse?
- Millist müügikontakti sa oled valmis kuulama, mis sinu huvi tekitamiseks vaja?
- Kas sulle meeldib, kui müügiinimesed kasutavad samu lauseid või meeldiks sulle, kui kontakt oleks saadud kogemustest eristuv?
- Kas oled rohkem valmis kuulama, kui lähenemine on üldine või siis, kui see on personaalsem ehk müügiinimene juba natukene teab sinust?
- Kas sulle meeldib, kui müügiinimene lihtsalt vuristab sulle toote/teenuse omadusi ja funktsiooni või eelistad, et ta uuriks ja prooviks sind enne mõista, mis sulle oluline?
- Kui oled müügiinimese küsimusele vastanud, kas sa tahad, et ta võtaks uue teema või soovid loogilist edasiminekut sinu antud vastusele?
- Kas sulle meeldivad müügiinimesed, kes ainult räägivad palju või pigem, kes kuulavad, arvestavad su vastustega ja proovivad mõista?
- Kas eelistad funktsioonide ja omaduste kirjeldust või lugusid, kuidas need teisi kliente päriselt on aidanud ja kasulikud olnud?
- Kas müügiinimene peaks teadma oma tooteid/teenuseid paremini, kui sina kliendina?
- Kas sulle annab kindlustunnet juurde, kui müügiinimene teab turgu ja konkurente?
- Kuidas sa tahad, et müügiinimene sinuga käituks, kui sa hetkel ei soovi ostu sooritada?
- Kas sa ootad müügiinimeselt tema kogemusest tulenevaid soovitusi või tahad üksi otsustada valdkonnas, milles sa ei ole pädev?
- Kas hind on sulle oluline hetkel, kui sa veel ei teagi, kas vajad toodet/teenust?
- Kui oled pakkumise saanud, kas tahad sellega üksi jääda või oleks lihtsam, kui müügiinimene hiljem aitaks ka seda mõista?
Kui sul tekkis vahepeal mõte, et ma ei tahagi, et mulle müüakse, siis sa oled õigel teel, sest lõpukoll ongi alistatud, kui tead: "Kuidas müüa ilma müümata"
Kommentaarid