Võiks arvata, et esmane kitsaskoht on müügi ja closingu oskustes, aga elu näitab, et mure võib olla lihtsam.
Müük algab peast ja klient tunnetab ära, kui oled ebakindel. Sa ise ei pruugi seda teadvustada ja ka juht ei pruugi märgata, aga need on esmased asjad, mis takistavad sul saavutada müügieesmärke:
- Toote/teenuse tundmine on pealiskaudne ehk sa ei julge kliendiga minna sisukasse vestlusesse, sest kardad, et siis võib klient uurida asju, millele sul pole vastuseid.
- Sa ei usu, et su toode/teenus on vajalik kliendile või töötab nii nagu paberil kirjas. Kui sa ise ei usu, siis ei saa ka klient sind uskuda, sest puudub vajalik sära su kontaktis.
- Sul on olemas teadmised, aga puudub reaalne kogemus oma toote/teenuse kasutusega, mistõttu jääd sa hätta lihtsate kliendi küsimustega, mida ei osatud juhendisse/tutvustusse panna. Tulemus, kliendi usk sinusse väheneb.
- Sa arvad, et müük lõppeb tehinguga, seega ei tunne sa piisavalt protsesse, mis saab edasi. Kuidas toimub täpselt tarne/aktiveerimine, kas keegi läheb kohale, mis ta täpselt teeb kliendi juures jne. Klient vajab tervikpilti ja selgust, et teha otsus.
Kommentaarid