MIKS MÜÜGIJUHTIMINE ON RASKE Keskkond mõjutab meie arengut ja valikuid väga palju, sama on ka müügikeskkonnaga. Toon välja oma kogemusest mõned näited, mis ei ole soodustanud müügikultuuri tekkimist ja medalite võitmist. 8. detsember 2023 — Rait Videvik
EESMÄRKIDE KASV VS REAALSUS: KRIITILINE HINDAMINE ENNE 2024 ALGUST 2024 aasta on kohe kohal ja sellega seoses tekivad meile uued eesmärgid, mis on tihti ambitsioonikamad kui eelmised. See on täiesti OK, sest soovime, et meie ettevõte oleks edukam, omanikud rahul ja investorid õnnelikud. Kuid enne kui sukeldud uude aastasse, on oluline kriitiliselt hinnata, kas need uued eesmärgid on realistlikud või lihtsalt soovunelmad. 25. november — Rait Videvik
TULEMUST EI TULE JA MOTIVATSIOONI EI OLE Rait, mis ma peaks tegema kui tulemust ei tule ja motivatsioon on kadunud? Sarnaseid küsimusi on minuni jõudnud viimasel ajal keskmisest rohkem ja siin on minu 6 mõtet/küsimust, millele sa võiks mõelda/vastata: 25. oktoober — Rait Videvik
ALATI SAAB PAREMINI Olen viimasel ajal müügiinimestelt hakanud küsima mõttetut küsimust - "Kuidas läheb?" 27. september — Rait Videvik
MÜÜGIMUDELID, MIS SIND AITAVAD Ei hakka sind koormama mudelitega, mida sa juba tead ja kasutad, vaid jagan enda joonistatud 3 mudelit, millest võiks sulle abi olla. 8. august — Rait Videvik
MÜÜK VAJAB VÄRSKUST Müügiinimesed teevad tuhandeid ja tuhandeid kordi samu tegevusi ning klientide suunal tehakse samas koguses müügikatseid. See kõik võib olla mõlemale poolele väsitav, üksluine ja isegi tüütu, selleks vajabki müük värskust. 31. juuli — Rait Videvik
SA OTSID MÜÜGIINIMESTE NÕRKUSI VALEST KOHAST Võiks arvata, et esmane kitsaskoht on müügi ja closingu oskustes, aga elu näitab, et mure võib olla lihtsam. 15. juuni — Rait Videvik
MÜÜK ON MÄNG Müük on nagu mõnus mäng sõpradega, kus kõigil on lõbus või vähemalt peaks see nii olema. Tean, et see alati nii ei ole, sest alustasime mängimist valest levelist ja sattusime kohe "lõpukolli" otsa, kus võitmiseks on vaja täpset aega kalendris, viimistletud plaani ja võlusõnu, et ära tuua kullakott. 1. märts — Rait Videvik
MÜÜGIEDU ALGAB PEAST Kui inimene tuleb müüki tööle, siis eeldame, et nüüd on vaja tooted/teenused selgeks teha ja lets go. Ja kui kogemust ei ole, siis teeme ka müügikoolituse ja korras. 5. jaanuar — Rait Videvik
10 NIPPI, KUI ALUSTAD MÜÜGIS Kuidas sa olukordi mõtestad, määrab ära sinu edu müügis. Me tihti otsime keerulist ja suurt lahendust takistustele, aga lihtsus on see, mida vajad. 13. veebruar — Rait Videvik
ÜKS MÜÜGIKOOLITUS EI AITA Et omandada mingit oskust, on vaja tahet, uut informatsiooni, aega selle teadmise omandamiseks ja rakendamiseks. 22. jaanuar 2022 — Rait Videvik
SINU HUVI ON LAHENDUS Müükaritega iga päev suheldes saan pidevalt tagasisidet: koolitusi ei ole piisavalt; teenuse/toote info võiks olla selgem; pakkumisi/kampaaniaid on palju või vähe; pakkumiste/kampaaniate info ei ole piisavalt hästi edastatud jms. 26. november 2021 — Rait Videvik
KUI SA SATUD MÜÜKI Nägin Linkedinis küsitlust, kus 60% vastas, et nad ei valinud teadlikult tööd müügis. Arvan, et see osakaal võib Eestis isegi olla suurem ja ka mina ei valinud müüki, pigem sattusin. Kas see võib olla ka põhjus järgnevatele teemadele? 15. september 2021 — Rait Videvik
10 KÜSIMUST MÜÜGIINIMESELE Et müügis olla edukas, siis pead end pidevalt arendama ja oma tegevusi analüüsima. Kui sa ei tea kust alustada, siis mõtesta enda jaoks lahti all olevad küsimused ja anna teada kuhu sa jõudsid. 14. oktoober 2020 — Rait Videvik
KONKURENDI ODAVAM HIND EI OLE TAKISTUS Müügis me tihti jääme "hinnalõksu", kui võrdleme hindu konkurentidega ja hakkame uskuma, et meie kõrgeim hind on edu takistus müügis. 3. oktoober 2020 — Rait Videvik
MOMENTUM MÜÜGIS ON UNISTUS Momentumi all ma mõtlen seda, et äkki kõik õnnestub ja ka sinu nõrgim müügiinimene teeb rekordeid ja tahab veel:). See on olukord, kus iga nädal tuleb uus müügirekord ja su müügitiim on peatamatu. 27. august 2020 — Rait Videvik
KAS MÜÜJAKS SÜNNITAKSE Usun, et keegi ei sünni siia maailma lipikuga, kes temast saab aga arvan, et on olulisi kriteeriume, mida jälgida, et avastada enda jaoks müügitöö või leida enda ettevõttesse tegija. 3. august 2020 — Rait Videvik
VÕTA MÜÜGIINIMENE APPI Erinevaid müügikanaleid ja müügiviise on palju, mis tagavad müügiinimesele töö igas olukorras, tule vaid mugavustsoonist välja;) 17. aprill 2020 — Rait Videvik
NUMBER ÜKS MOTIVAATOR MÜÜGIS Inimesi motiveerivad erinevad asjad, aga müügis on üks motivaator erilisem, kui teised ja põhiline vahe tuleb sellest, et see toob ära ka tulemused. 4. märts 2020 — Rait Videvik
SA OLED OLULINE OSA PUSLEST Et teha tööd naeratus näol ja olla motiveeritud siis peab sinu tegevus olema oluline. Müügi puhul ei ole ju küsimustki, et see on oluline, sest ilma müügita ei oleks ühtegi ettevõtet. Kui töö on oluline ja loob väga suurt väärtust siis miks me ikka kohtame müügiinimesi, kes ei ole motiveeritud ega sära? 4. jaanuar 2020 — Rait Videvik
PALUN LEPIME KOKKU Müügitöö on raske, sest juba inimsuhtlus on keeruline ja lisaks enda muredele pead sa hakkama saama igasuguse "jamaga", mida iga ettevõte paratamatult tekitab. 26. oktoober 2019 — Rait Videvik
MÜÜGIINIMENE EI VAJA SINU EESMÄRKE Olen mitmeid müügitiime juhtides kasutanud väga erinevaid eesmärgistamise ja motiveerimise variante. Küll on olnud fookuses tükk, siis raha ja erinevad miinimum või maksimum lävendid. Usun, et see kõik on olnud vajalik, et anda sulle teada tõde:) - müügiinimestele ei ole vaja sinu eesmärke. 25. september 2019 — Rait Videvik
MÜÜKE ON ALATI PUUDU Nagu sinul on tunne, et võiks olla natukene rohkem raha on ka ettevõttel alati müüke puudu. Kui sa töötad müügis, siis pead aru saama, et see on OKEI olukord ja tõenäoliselt iga puudujääv müük on ka sinu raha(tulemustasu), et jagatud mure:) 6. august 2019 — Rait Videvik
ENESEJUHTIMISE 123 Nii müügis kui ka igapäevaelus on üks kindel muutuja, mis tulemusi mõjutab ja see oled SINA. Mis on super "uudis":), sest endaga saad sa tegeleda kohe ja see on üks väheseid asju, mida sa mõjutad 100%. 25. veebruar 2019 — Rait Videvik
YES I CAN Ma ise pole väga usklik ega spirituaalne aga siiski usun, et MÜÜK algab peast ja sinu mõttemaailmast. Et olla edukas ei piisa ainult: 2. veebruar 2019 — Rait Videvik
KUIDAS SEADA MÜÜGIEESMÄRKE Müügieesmärkide seadmine võib olla väga erinev ja tõenäoliselt kõik variandid töötavad omal moel. Küll aga üks on kindel, kui sa seatud eesmärke ei jälgi ja vastavalt tulemustele ei tee muudatusi/tegevusi siis neist ei ole kasu. Lisan ainult ühe võimaluse, mis minu arvates töötab kõige paremini. 6. oktoober 2018 — Rait Videvik
MÜÜGIARGUMENDID, MIS INNUSTAVAD KLIENTI Tihti müügiargumendid ja turundussõnumid keskenduvad toote või teenuse funktsionaalsusele ja tahaplaanile jäävad kliendi soovid. Mida siis klient soovib ja millele võiksime neid sõnumeid luues mõelda? Me peame minema natukene sügavamale inimese sisse ja innustama kliente: 4. juuli 2018 — Rait Videvik
MÜÜGIINIMENE VAJAB ÕNNESTUMISEKS ÕIGET KESKKONDA Müük on väga mõnus tegevus, kuna saad aidata kliente ja samas on see raske töö, kui sul ei ole õnnestumiseks vajalikku keskkonda. Milline siis peaks olema õige keskkond? Vastus on siin: 26. juuni 2017 — Rait Videvik
17 MINUTIT MOTIVATSIOONI Müük ei ole kerge tegevus, kuna alati ootavad sind eesmärgid, mis tuleb saavutada ja tulemusteni jõudmiseks pead olema positiivne ja avatud. Kuidas aga end lihtsalt motiveerida, kui tunned, et enam ei jaksa? 12. aprill 2017 — Rait Videvik