AKTIIVMÜÜK MEELDIVAMAKS

Et jõuaksin kiirelt mõtteni jätan kohe kõrvale ebakvaliteetsete tootete/teenuste müüjad ja nõrkade oskustega töötajad. Võtame näiteks Starmani ja LHV müügiinimesed kaubanduskeskustes, kes müüvad korraliku toodet, kelle müügioskused on heal tasemel aga ikkagi valdavosa inimesi peab seda tüütuks. Miks on see nii?

Üks põhjus kindlasti on see, et meie mõttemaailm müügist on kahjuks negatiivne ja seda seostatakse tihti millegi pähe määrimisega aga sellel teemal kunagi hiljem.

Teine oluline muutuja on ajastus, millal kliendile müüakse ja ma ei mõtle siin kellaega vms. Lihtsalt sellel hetkel, kui sulle läheneb naeratav müügiinimene puudub sul vajadus pakutava järele või ei ole sul kiiret selle teemaga tegelemiseks ja sa eelistad neid vältida. Kuna aga nad on nii püüdlikud siis alati see ei õnnestu ja sul tekibki negatiivne emotsioon, kuna sinu otsust/valmisolekut tahetakse kiirendada.

Mis on aga siis lahendus, et müüja ja klient omavahel paremini klikiks ka sellises aktiivmüügi vormis?

  • Ära näe välja nagu müügiinimene, sest meile meeldivad rohkem inimesed, kes on meie moodi ehk mõtle, kas kaubanduskeskus on ülikond ikka hea mõte.
  • Anna kliendile rohkem aega – ole ühe kohapeal kauem, et kliendil oleks aega sinu kohaolekuga harjuda. Näiteks esimestel päevadel tekita huvi ja jaga flaiereid jms.
  • Anna kliendile midagi katsuda/proovida – ma ei ole näinud, et degusteerimise lauda välditakse nagu tuld.
  • Ära püüa kõike kliente korraga ja ühe sõnumiga kõnetada – loo kliendiprofiilid ja neile korda minevad argumendid, millega neid kõnetada.
  • Jälgi kehakeelt – kui ikka näed, et klient püüab enda võimalikult nähtamatuks teha siis jäta ta seekord rahule.
  • Vajadusel osta kliendi tähelepanu – tee kohe rahalist võitu kuvav pakkumine, see aitab vahest kliendil aega leida. Ja kui see õnnestus saad juba minna tavapärase kliendi vajadusest lähtuva müügi juurde.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

TOIDUOSTMISE TULEVIK

Järgmine

ODAV HIND EI OLE LAHENDUS

Jaga seda artiklit