KUULA JA MÕISTA

Müügis meile meeldib palju rääkida, sest meil on palju infot oma teenuste ja toodete kohta. Aga, et sellest infost oleks ka kliendile kasu, peame mõistma, mis on kliendile oluline ja siin aitab kuulamine.
Kuulamine on raskem tegevus, kui arvatakse ja ikka aetakse seda segi kuulmisega. See, et sa kuuled "hääli" ei tähenda, et sa mõistad klienti. 

Kuulamine ei ole see, kui sa ootad lihtsalt "järjekorda", millal saad oma joruga edasi minna. Oluline on päriselt mõista kliendi mõtteid ja tundeid.

Kui sa töötad müügis, kus klient pöördub sinu juurde ja tekivad järjekorrad, siis on lihtne hakata kiirustama. See omakorda muudab sind pealiskaudseks, mis tekitab ühe probleemi järjekorrale veel juurde. Seega soovitan alati tegeleda  100% kliendiga, kellega suhtled. Tema ei ole süüdi, et on järjekord ja väärib sinu tähelepanu ja toodet/teenust, mis teda päriselt aitab.

Kui su töövahend on telefon, siis ka taustahelid on olulised kliendi mõistmiseks. Lapsed kilkavad, signaalid kõlavad ja muu selline võib olla ohumärk, et klient ei kuula sind. Ka sellises olukorras kliendi aitamine võib olla keeruline ja mõistlikum on kokkuleppida uus aeg.

Ja, kui sa klienti kuulad, siis ei tähenda see veel, et sa teda mõistad. Näiteks, kui ma ütlen, et mulle läheb korda kvaliteet, siis mida see minule tähendab, kas tead? Me arvame, et teame, sest tõlgendame sellised sõnad oma väärtuste järgi, aga see on libe tee.
Sa pead  kontrollima sõnade ja mõtete tähendust, kas küsimustega või peegeldusega.
Näiteks:
Kas teie jaoks kvaliteedinäitaja on mitu aastat see kestab või mis materjalidest on see toodetud?
Kas ma saan aru, et kõige olulisem on teie jaoks toote kvaliteet ja siis alles funktsioonid?

Nagu ma alguses mainisin, siis kuulamine on raske ja selle tõestuseks jälgi ennast. Proovi aru saada, kas sina räägid rohkem või klient? Kuulamises oled sa juba päris hea, kui saad aru, et klient räägib rohkem.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

KASULIKUD KÜSIMUSED

Järgmine

SINU HUVI ON LAHENDUS

Jaga seda artiklit