MIKS MÜÜK ON NÕME

Sisuliselt iga päev kuulen arvamusi, et müük on pähemäärimine, pettus ja ainuke eesmärk on ettevõtte tulu.
Ma ei ole sellega üldse nõus, sest peale MÜÜKI läheb alati kliendi elu paremaks, kas: mugavus kasvab, midagi toimib efektiivsemalt, turvalisus paraneb, tekib ajasääst, toimub positiivne elamus, saabub vahend enesearenguks jne.

Samas mõistan hästi, miks see müük paljudele paha tundub. Põhjus on lihtne, neil on olnud umbes selline kogemus:
  1. Telefonimüük - Tere, helistan ettevõttest xzy ja meil on parim toode abc, mis täna on 50% soodsam. Soovite? Kus siin klient fookuses on? Miks sa üldse just sellele kliendile helistasid? Miks arvasid, et saad seda klienti aidata? Kus on eeltöö? Kus on küsimused, et veenduda, et saad üldse klienti aidata?
  2. Esindus/pood - Kliendil on konkreetne vajadus ja teeb tellimuse, millele järgneb: meil on ka kampaania tootele abc, kas oleksite huvitatud? Kus siin klient fookuses on? Kuidas see pakkumine oli loogiliselt seotud kliendi tellimusega, kliendi asukohaga poes jne? Miks sa selle pakkumise just talle tegid?
  3. Kaubanduskeskuse koridor -  Tere neiu, kelle juures teil teenus abc on? Neiuuuuuuu!!!! Kus siin klient fookuses on? Kus oli meelelahutus, mis keskused meile lubavad? Kus oli huvi tekitamine, et neiu läheneks vabatahtlikult. Miks sa oled ülikonnas, kui neiul seljas pidžaama, kas tal mugav sinuga nii vestelda?
Kindlasti ei ole see nii must-valge ja selgelt lihtsustatud näited, aga kõigil neil on kaks komponenti, mis teeb müügi nõmedaks.

Kliendil tekib ühe lause peale kuklas mõte, kurat müük ja ta on juba blokkis. Me müükarid oleks nagu paljundusmasinaga tehtud ja see ei aita. Esimene eesmärk oleks eristuda teistest müügiinimestest.
Teiseks klient ei tunne, et sa tahad teda aidata. Ta tunneb, et sul on vajadus tootest/teenusest abc lahti saada, aga mitte teda aidata.

Müük on kliendi aitamine ja tulu ettevõttele on kõrvalprodukt, mitte esmane eesmärk.
See mõtteviis aitab sul õnnestuda: sa uurid rohkem, ei kiirusta, proovid uusi lähenemisi ja julged kliendile teada anda, et mõlemad vastused EI ja JAH on väga okei`d.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

MÜÜGI MÕTTEVIIS ETTEVÕTTE KASVU ALUSEKS

Järgmine

MÜÜK ON MÄNG

Jaga seda artiklit