MÜÜGI MÕTTEVIIS ETTEVÕTTE KASVU ALUSEKS

Müük mängib olulist rolli ettevõtte kasvus ja sul on kindlasti olemas müügistrateegia selle toetamiseks. Sa tead: kes on su sihtgrupp, kuidas konkurendid toimetavad, millega sa eristud, millised on müügikanalid ja nende eesmärgid jne.
Ma lisaks ühe punkti su müügistrateegiasse ja kui see juba olemas, siis tuletan meelde, et kahekordista sellesse oma panust. 
Need on sinu inimesed, kes igapäevaselt klientidega suhtlevad. Nende mõju ettevõtte edule on palju rohkem, kui tänased müüginumbrid ja kontaktid.

  • Nad on su brändisaadikud ja klient kujundab paljuski oma arvamuse sinu ettevõttest inimkontakti alusel. Mis mõjutab oluliselt tuleviku müüki, kliendirahulolu ja kasvu.
  • Eesliinil on vastused küsimustele, mis aitavad ettevõtet kasvatada, sest neil on kliendi tagasiside: mida vaja tootes/teenuses parandada, milline uus toode/teenus turule tuua, mis turgudele on mõistlik minna, mis kanalisse on mõistlik minna, milline protsess ei vea välja.

Minu jaoks on müügi mõtteviis kaks asja.

  1. Sa tagad, et sinu inimesed oleks motiveeritud ja koolitatud. See ei ole kaks koolitust, see on järjepidev ja igapäevane töö. Kindlasti ei ole selleks piisav miinimumpalga lähedane summa, sa pead selle rolli eest tagama vähemalt Eesti keskmise tasu (loo vähemalt tulemustasu, mis selle võimaldab).
  2. Sa teed otsused kuulates klienti ja ainult klienti. Kõige lähedasem sellele infole on sinu konsultandid/müükarid/klienditeenindajad/haldurid. Jah, see data vajab analüüsi ja emotsiooni eemaldamist, aga see ei ole kunagi vale. Sa tihti ei taha seda uskuda, sest teostus on raske ja lihtsam on kopeerida konkurenti ja kuulata ainult "kontori" arvamust.
Kui müügistrateegia peab olema paindlik ja muutuma vastavalt turule, siis need kaks punkti ei muutu.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

6 PUNKTI, MIKS MÜÜGITIIMID FEILIVAD

Järgmine

MIKS MÜÜK ON NÕME

Jaga seda artiklit