Aeg-ajalt on hea endale meelde tuletada, mis on sinu roll ja sinule seatud ootused. On täiesti normaalne, et igapäeva virr-varris fookused lähevad paigast, selleks ongi vaja neid teadvustada.
Sest, kui sa seda ei tee ja satud "autopiloodile", siis müügis hakkavad tekkima sellised errorid:
  • Kas oled kuulnud/näinud või ise läinud natukene kurjaks, kui klient ei ostnud? 
  • Kas oled kuulnud/näinud või ise muutunud natukene tõrksaks, kui klient ei saanud aru?
Need on igapäeva olukorrad, mis ei tohiks juhtuda, sest müük on kliendi aitamine, mitte hinnangute andmine.

Müügis sa pead oskama teha restarti ja aitab lahti mõtestamine:
  • Klient, kellega sa suhtled, kuuleb sellest võib olla esimest korda. Tema ei ole süüdi, et sinu jaoks on see täna sajas kord.
  • Klient, küsides palju küsimusi ja uurides, ei ütle sulle üldjuhul, et ta kohe ostab. Sa hakkad seda ise eeldama, kuna klient on aktiivne.
  • Klient ei saa teemast aru kahe lause peale, kas sa äkki ise omandasid seda teadmist 2 kuud?
  • Klient ise pöördus ostusooviga ja ikka ei osta. Kas sa tegelikult unustasid ise ära kliendi vajaduste/tulemuste/soovi kaardistuse ja kohe hakkasid lahendust pakkuma, sest klient ju küsis?
  • Jne
Sinust sõltub, sina vastutad, sina omad kontrolli ja sina valisid selle rolli.

AITAN