MÜÜGIJUHTIMINE EI OLE ISOLEERITUD SÜNDMUS

Müük on terve ettevõtte mure ja see ei ole noogutamise koht🙊, vaid tuleb ka vastavalt tegutseda.
Näen, et see tegutsemine on sageli raskendatud, sest müügijuhi ametinimega veiderdatakse: kus see tähendab müümist, kus see tähendab tiimijuhtimist, kus see tähendab sisuliselt "konsultandiks" olemist ehk roll ilma otsustamisõiguseta jms.

Selle kõige tulemusel ei pruugi olla kedagi ettevõttes, kes erinevad osapooled kokku juhiks ja üksteise panust võimendaks ehk puzzle tükid on laiali ja sünergiat ei ole.

See võib välja näha umbes selline🙈:
  • Iga ärijuht arvab, et tema toode/teenus on prioriteet ja kliendi vajadused, ootused on teisejärgulised ehk võidakse suruda ebaloogilisi tooteid/teenuseid ja "maas olevad õunad mädanevad".
  • Turundus teeb A/B teste kui müügiinimesed on terve tähestiku juba ära testinud ja sisend, mis toimib juba ammu teada, aga omavahel ei suhelda.
  • Pakkumise/kampaania info tuleb müügiinimestele e-posti/siseveebi/või kliendilt üllatusena, ilma eelinfo ja sisendit küsimata, mis tihti tähendab segadust ja usu puudumist pakutavasse.
  • Uusi tooteid/teenuseid proovitakse eraldi fookusega turule tuua kui nad tegelikult on olemasoleva loogiline lisa või täiendus.
  • Koolitused on teemal, kuidas müüa toodet/teenust X, aga tulemustasu saab Y eest ehk müügitiim ei ole motiveeritud ei õppima ega rakendama.
  • Visioon puudub ja koguaeg on muutused + segadus, mis tekitab ükskõiksust töötajates.
  • Klient läheb kodulehele, siis karjutakse üht, helistab/kirjutab, siis kolmandat ja kui külastab, siis neljandat ehk kanalite koostöö ja võimendus müügile puudub.
  • Erinevaid tooteid/teenuseid müüakse samale kliendile mitmest erinevast kanalist ja raisatakse ressurssi.
Müügijuhtimine peaks olema keskne roll üle ettevõtte ja otsustamisõigusega, et me võimendaks üksteise tööd, mitte ei dubleeriks või veel hullem, töötaks üksteise ja kliendi vastu.

Ja selles segasumma suvilas, palun ärme unusta klienti, ilma temata on müük suht raske🙉.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

MA MUUDAN EESTI MÜÜGI MAINE

Järgmine

Jaga seda artiklit