Nädal tagasi käisin Aeternumi koolitusel, kuidas juhtida virtuaaltiime. Seal tulid jutuks ka generatsioonid ja nende erinevad väärtused. 
Kasulik info oli küll juhtimisest, aga ei suutnud vastu panna ja keerasin selle ka müügi võtmesse. Mis arvad? 

GEN - X (1940-1980)
  • Juhendid/tingimused/lepingud olulised: VÄÄRTUS -> kord.
  • Spetsialisti usaldus suurem ja eriti, kui too on elukogenud: VÄÄRTUS -> autoriteetsus ja lugupidamine.
  • Ostab eelmise toote/teenusega sarnaseid asju: VÄÄRTUS -> stabiilsus.

GEN - Y
(1980-2000)
  • Numbrilised näitajad/andmed olulised: VÄÄRTUS -> tulemuslikkus.
  • Eelistab valikuvõimalusi: VÄÄRTUS -> vabadus.
  • Ostab tooteid/teenuseid, mis tagavad minimaalse pingutuse: VÄÄRTUS -> mugavus ja lihtsus.

GEN - Z
(2000-2017)
  • Ei mingeid lepinguid ja numbreid: VÄÄRTUS -> mängulisus.
  • On valmis lihtsalt tooteid/teenuseid vahetama ja proovima: VÄÄRTUS -> mitmekesisus.
  • Eelistab osta tooteid/teenuseid, mis hoiavad ümbritsevat: VÄÄRTUS -> keskkond(öko).
Loomulikult ei ole kõik nii must ja valge, aga selge on see, et tasub arvestada keskkonnaga, kus need generatsioonid on kasvanud: II maailmasõda -> võõrvõim -> internet -> sotsiaalmeedia.

Igaks juhuks mainin, et ei ole head või halba generatsiooni ja muidugi on ka erinevaid segusi väärtustest.