Müügis iga päev loeb ja panin sulle kokku enda poolsed soovitused, mida uuel aastal kasutusele võtta või vähemalt millele mõelda, et aidata võimalikult paljusid kliente.
Need on tähelepanekud, mida 2023 aastal erinevates ettevõtetes, tiimides tähelepanin ja nende analüüs, mis toimis ja mis mitte.
- KASVATA KIIRUST ja ennekõike selles, kui kaua sa mitte sobivaid inimesi tiimides hoiad. Müügijuhtimise üks tähtis osa on inimeste vahetamine, aga seda tehakse liiga aeglaselt ja me räägime siin aastast või lausa aastatest.
- EMPAATIA ESIMESEKS, sest sa ei saa klienti aidata, kui ei mõista teda. Meie olukorrad on erinevad, meie sõnad tähendavad erinevaid asju ja meil on erinevad vajadused. Iga klient on unikaalne ja sa pead olema uudishimulik nagu laps(miks, miks, miks), et teda mõista, mitte eeldama kogemuse pealt(üldistades).
- REAGEERI REAALSUSELE ja müügis kõige lihtsam reaalsus on numbrid. Kui sa ei ole enda tiimi parim või sinu tiim ei ole parim, siis asi on sinus. Tean, et aju tahab sind kaitsta ja otsida väliseid põhjuseid, aga sa oled samas keskkonnas tiimiga/tiimidega ja kui sa ei ole esimene, siis pead muutma endas või enda tegemistes midagi.
- PANE PRAKTIKASSE, sest sellest ei ole midagi kasu kui vastad, Rait ma tean seda juba ammu, aga ise seda ei kasuta ja lased mugavalt rutiinis edasi. Ja ma saan ka aru, kui sa kõike saadud infot ei usu, aga jällegi, ainult proovimisega(praktikaga) saad seda testida.
- LEIA LIHTSUS oma müügikontaktis, sest keegi ei taha kuulda sinu õpitud skripti või pakkumist. Klient tahab normaalset ja tavalist vestlust, mis ei kõla nagu järjekordne müügikontakt. Ta tahab, et keskenduksid tema mõistmisele, mitte enda tulemusele.
- MURRA MUSTREID, sest me oleme alati nii teinud, ei ole väga tugev argument, kui see ei ole toonud soovitud muutust. Me vihkame muutust, aga see on ainuke asi, mis viib meid edasi ja eristab konkurentidest. Toodete/teenuste pakkujad on klientidele väga sarnased, sest enamus toimetavad turvalises keskkonnas ja lihtsalt üksteist kopeerides (loe mustris). Sina saad, aga vahe sisse teha juba müügikontaktiga ja ei pea ettevõtet järgi ootama.
- KESKKOND KASVATAB meid ja sa pead tegeleme keskkonna loomisega, mis kasvatab ja loob müügiinimesi, kelle missiooniks on klientide aitamine. Keskkond, kus me tahame teha müüki ja naudime seda. Keskkond, kus hasarti on rohkem, kui ettevõtte sammuvõistlusel. Keskkond, kus on vahendid ja aeg enda arendamiseks.
Kommentaarid