Müügitöö on tänapäeval nagu tehas, kus kõik tegevused on näha nii tükis kui ajas ehk töö tegemine pole kunagi mure, vähemalt neis ettevõtetes, kes juhivad müüki. Ja ma arvan, et see on üldse vale küsimus, sest fookus läheb valeks ja me unustame müügitöö ülesande.
Õige küsimus on - MIS KESKKONNAS SINU MÜÜGITIIM TEEB PARIMAD TULEMUSED?
Ja samas, oleks tagatud müügiinimeste motivatsioon, areng ja seda kõike vastu kliendi vajadusi ja eelistusi.
Kui rääkida töökohast, siis minu hinnangul enamus müügiinimesi ei saa hakkama üksi ehk nad ei suuda end ise motiveerida, nad ei suuda üksi hasarti hoida, tekitada ja neil pole kellegilt õppida kui nad üksi ehk neile ei jää ka midagi nö kõrvalt külge.
Ja kui sinu tiimis on keegi, kes saab iseseisvalt hakkama või see oled sina ise ja sinu eelistus on kodukontor, siis see veel ei ole lahendus. Küsimus on jätkuvalt, kas see sobib kokku ülesandega - kas see on keskkond, mis tagab parimad tulemused tiimina?
Oletame, et sina või see inimene on ka tiimi parim ehk inimene, kellelt on kõige rohkem õppida, aga müügitiim teda kunagi ei näe. Kas see vastab sellele kriteeriumile, et tagada parimad tulemused?
Teine stsenaarium, et tegu ei ole parimaga ja ta suudab kõik kriteeriumid täita k-a arengu, kas ta võiks olla kodus? Jälle oleneb, kas see tagab parima keskkonna tulemusteks? Kui teised tiimiliikmed ei saa üksi hakkama, aga tahaks ka kodukontorit ja ühel inimesel on see võimalus, kas see võib tekitada teistes ebaõiglustunnet ja mõjutada 90% tiimi motivatsiooni?
Nagu näha, ei ole see nii kerge teema nagu tundub, kui me läheme maksimeerima tulemust ja selle paneme prioriteediks.
Nüüd võib tekkida küsimus, aga inimesed, kas nendega ei pea arvestama? Muidugi peab ja minu vastus on lihtne - MÜÜGITIIM TULEB KOKKU PANNA INIMESTEST, KELLELE TINGIMUSED SOBIVAD.
Müük on üks suur muutus ja inimeste vahetamine on müügijuhtimise igapäeva osa. Ja asi ei ole selles, et inimesed on halvad vms, vaid tingimused muutuvad, roll muutub, pakutav muutub ja see lihtsalt ei sobi enam kõigile. See on OKEI ja selline muutus on parem, kui luua keskkond, mis kulgeb, aga ükski osapool pole tegelikult õnnelik - KOMPROMISSIS ÜLDJUHUL KEEGI EI "VÕIDA"
Loomulikult on olemas erinevaid erandeid ja kõik ei ole nii absoluutne, aga - KAS ME EI TAHA LIHTSALT PAINDLIKUST?
Sorry, mu reegel ei muutu ka sellisel juhul ehk paindlikus võiks olla ka vastu tulemusi.
Toon ainult ühe näite:
Kui tiimis on inimene, kellele meeldib hommikul tudida ja jõuda tööle kell 11, siis see ei ole probleem, kui paljudel klientidel tegelt ongi mugavam suhelda kella 18-20 aeg ehk see inimene lõpetab ka hiljem. Müügitöötaja on rahul, ettevõtte tulemused kasvavad ja kliendil oli mugavam suhelda - WIN-WIN-WIN.
Ühesõnaga kõik oleneb kontekstist ja eesmärkidest ehk minu vastus müügitegevustes ja müügijuhtimises on enamu ajast - VÕIB OLLA.
Ja samas, oleks tagatud müügiinimeste motivatsioon, areng ja seda kõike vastu kliendi vajadusi ja eelistusi.
Kui rääkida töökohast, siis minu hinnangul enamus müügiinimesi ei saa hakkama üksi ehk nad ei suuda end ise motiveerida, nad ei suuda üksi hasarti hoida, tekitada ja neil pole kellegilt õppida kui nad üksi ehk neile ei jää ka midagi nö kõrvalt külge.
Ja kui sinu tiimis on keegi, kes saab iseseisvalt hakkama või see oled sina ise ja sinu eelistus on kodukontor, siis see veel ei ole lahendus. Küsimus on jätkuvalt, kas see sobib kokku ülesandega - kas see on keskkond, mis tagab parimad tulemused tiimina?
Oletame, et sina või see inimene on ka tiimi parim ehk inimene, kellelt on kõige rohkem õppida, aga müügitiim teda kunagi ei näe. Kas see vastab sellele kriteeriumile, et tagada parimad tulemused?
Teine stsenaarium, et tegu ei ole parimaga ja ta suudab kõik kriteeriumid täita k-a arengu, kas ta võiks olla kodus? Jälle oleneb, kas see tagab parima keskkonna tulemusteks? Kui teised tiimiliikmed ei saa üksi hakkama, aga tahaks ka kodukontorit ja ühel inimesel on see võimalus, kas see võib tekitada teistes ebaõiglustunnet ja mõjutada 90% tiimi motivatsiooni?
Nagu näha, ei ole see nii kerge teema nagu tundub, kui me läheme maksimeerima tulemust ja selle paneme prioriteediks.
Nüüd võib tekkida küsimus, aga inimesed, kas nendega ei pea arvestama? Muidugi peab ja minu vastus on lihtne - MÜÜGITIIM TULEB KOKKU PANNA INIMESTEST, KELLELE TINGIMUSED SOBIVAD.
Müük on üks suur muutus ja inimeste vahetamine on müügijuhtimise igapäeva osa. Ja asi ei ole selles, et inimesed on halvad vms, vaid tingimused muutuvad, roll muutub, pakutav muutub ja see lihtsalt ei sobi enam kõigile. See on OKEI ja selline muutus on parem, kui luua keskkond, mis kulgeb, aga ükski osapool pole tegelikult õnnelik - KOMPROMISSIS ÜLDJUHUL KEEGI EI "VÕIDA"
Loomulikul see "ideaal" pole alati võimalik, sest kui kontor on näiteks Tartus ja müügiinimeste leidmine on piirkonnas raske, siis võib olla vajalik ja mõistlik teadlikult ehitada tiim nö kodukontorisse ehk veelkord: kõik otsused peaks olema vastu müügitöö olemust, kuidas ettevõte maksimeerib oma tulu olemasolevates tingimustes.
Iga ettevõte on erinev ja minu arvamus ei loe, aga kui me kaotame müügitöö ülesande valemist ehk tulemus pole prioriteet, siis me ei saa ka kurvastada, et tulemust ei ole, sest meil on koguaeg käed ja jalad tööd täis selliste muredega nagu - TIIMITUNNE, MOTIVATSIOON, EBAÕIGLUS jms.Loomulikult on olemas erinevaid erandeid ja kõik ei ole nii absoluutne, aga - KAS ME EI TAHA LIHTSALT PAINDLIKUST?
Sorry, mu reegel ei muutu ka sellisel juhul ehk paindlikus võiks olla ka vastu tulemusi.
Toon ainult ühe näite:
Ühesõnaga kõik oleneb kontekstist ja eesmärkidest ehk minu vastus müügitegevustes ja müügijuhtimises on enamu ajast - VÕIB OLLA.
Kommentaarid