Müügikontakte kuulates ja varjutades panen tihti tähele, et me teame, mida teha, aga me ei ole sageli mõelnud, miks me teeme, ning vähe tähelepanu saab see, kuidas teha.
Siin on nimekiri igapäevastest müügikontakti osadest, mille puhul tasuks tähelepanu pöörata, kuidas neid "tükke" käsitleda:
Usun, et eelnev oli lihtne ja loogiline, aga miks me ikkagi nendes nii palju eksime?
Müük ja teenindus on väga reageeriv keskkond, mistõttu vajame kõrvale "ruumi", kus saab võtta aega analüüsimiseks, peegeldamiseks ja arutlemiseks teiste müügiinimestega.
Müük on ennekõike mõtteviis, mitte tehnika ja muutus saab toimuda ainult soosivas keskkonnas.
- JÄRELKONTAKT - Ilma järelkontaktita enamus müüki ei juhtu, aga see ei ole lihtsalt korduv küsimus, kas oled valmis, kas teeme diili vms. Me peame mõtlema ka kliendile, mis kasu sellest klient saab ehk iga kontakt peab sisaldama väärtust: uus mõte, uus info jne.
- KUULAMINE - Kõik me teame, et klienti tuleb kuulata, aga see ei tähenda, et oled vait ja ootad enda järjekorda juba valmis küsimusega. Kuulamine tähendab seda, et: sa lähed kuuldut täpsustama, sa arvestad sellega, mida klient ütles, mitte "ei sõida sellest üle" kui see ei olnud sulle sobilik.
- VAJADUS - Me saame aru, et ostuks peab kliendil olema vajadus, aga mis see ikkagi tähendab? Vajadus ei ole näiteks see, et ettevõtted vajavad raamatupidajat: mis mure on kliendil seoses arvetega/kuludega/maksudega ja milles sina saad aidata? Kõik ei vaja meie abi, sest ei ole mure ehk lahendus on kliendi jaoks paigas ja temale sobilik.
- MEELDIMINE - Kliendikontakt peab olema meeldiv ja sõbralik, aga see ei tähenda seda, et sa pead kliendile meeldima ja kõigega nõustuma. Muidugi on meil lihtsam suhelda sarnaste inimestega, aga klient ostab sellelt: kes mõistab teda ehk ei piisa sellest, et sina klienti mõistad. Klient peab tundma, et sina teda mõistad ja seda saad tagada ainult küsimustega.
- SKRIPT - Müügiteksti, küsimusi jne tuleb harjutada, aga me ülehindame müügis sõnu ja otsime liialt imelauseid. Tegelikul loeb rohkem sinu mõte nende sõnade taga: sinu eesmärk, sinu kehakeel, sinu hääletoon, sinu emotsioon, pausid ja autentsus. Müük on ennekõike tunne, mitte sõnad.
- ARGUMENDID - Sinu teenusel või tootel on palju ägedaid omadusi ja funktsioone, mis võiks kliendi jalust niita ja me tahame nendest palju rääkida. Mure on aga see, et meie oleme kallutatud isik ja need toimivad hoopis paremini kui: sa suudad kliendid panna neid ise välja ütlema, sest me usume neid asju rohkem, mida ise ütleme. Lihtsaim viis on uurida kliendi mõtteid ja arvamusi.
Usun, et eelnev oli lihtne ja loogiline, aga miks me ikkagi nendes nii palju eksime?
Müük ja teenindus on väga reageeriv keskkond, mistõttu vajame kõrvale "ruumi", kus saab võtta aega analüüsimiseks, peegeldamiseks ja arutlemiseks teiste müügiinimestega.
Müük on ennekõike mõtteviis, mitte tehnika ja muutus saab toimuda ainult soosivas keskkonnas.
Kommentaarid