OOTA SELLE LAHENDUSEGA

Enamik juhtudel klient ei tea, et tal on probleem/kitsaskoht. Kui tal see oleks teada, siis sul poleks vaja müüa ja ta juba telliks.
Mõned mõtted sulle abiks, mis aitavad kliendiga koos arutada ja erinevaid nurki näha:
  • Esiteks on sul vaja teada või tuvastada kliendi probleem. Kui sul seda ei ole ja kohe alustad lahendusest ehk tootest/teenusest, siis müük on kliendile ebameeldiv. Sest siis see keskendub ainult sinu kasule.
  • Kui kliendi probleem ei ole teada, siis aitavad sind ainult küsimused.
    • Esiteks juba kontakti eel peaks sul olema mingid hüpoteesid, miks arvad, et saad klienti aidata. Kasutagi küsimusi, mis aitavad seda hüpoteesi kontrollida.
    • Tihti on kliendil juba kasutuses, kas konkurendi või alternatiivsed teenused/tooted. Siin on abiks, kui klient kirjeldab sulle tänast olukorda. Mis meeldib, mis ei meeldi jne.
    • Väga olulised on täpsustavad küsimused, et sa saaksid aru, mida klient sellega mõtleb. Näiteks olen rahul, mis see tähendab, millega? Kõigega, mis on kõik?
    • Tihti aitavad ka tagajärje küsimused. Kui praegu ei otsusta, mis edasi juhtub? Kas võib minna raisku aeg, mugavus, saamatajääv tulu jne.
  • Arvesta, et sa ei tohi kõlada ega ideaalis ka välja näha nagu iga teine müügiinimene. Kliendil tekib üldjuhul sellepeale müügiblokk ja sa pead seda vältima. Eristuma teistest müükaritest ja seda eriti kontakti alguses.
  • Esimene vastuväide on tihti kliendi poolt vale ja sa pead uurima edasi, et leida päris takistus. Muidu tegeled vale asjaga ja kliendi aitamine jääb ära.
  • Klient küsib alati hinda ja pakkumist. Mitte aga alati sellepärast, et see määrav. Ta lihtsalt ei oska muud küsida.
  • 2% müüke juhtub esimese kontaktiga, ära kiirusta closimisega esimeses kontaktis, kui sul pole teada mure/probleemi/kitsaskohta.

Seda listi saab igaüks omakorda täiendada ehk see pole täielik. Küll on see hea näide sellest, et väga palju tööd tuleb enne ära teha, kui üldse jõuad oma teenuse/tooteni.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

ENNE, KUI KLIENDILE HELISTAD

Järgmine

MÜÜK KORIDORIS

Jaga seda artiklit