Kas võib olla, et me oleme liiga asja sees, et näha võimalusi?
Kas võib olla, et me võrdleme liiga palju?
Kas võib olla, et me oleme ise suurim takistus, mitte turg?
Müük on alati liikumises
Turg muutub, majandus kõigub, toote elutsükkel jõuab uude etappi, hinnad ja konkurendid liiguvad.
Ja siis hakkab kuskil kuklas tiksuma mõte: „Varem oli lihtsam.“
Kui me müügis hakkame võrdlema tänast eilsega, siis me märkamatult kaotame usu.
Usu iseendasse. Usu oma tootesse.
Ja kui meie ei usu, miks peaks klient?
Kõige ohtlikum aeg müügis
Siit algabki kõige ohtlikum periood - mitte siis, kui turul on raske, vaid siis, kui me ise hakkame end ohvrina tundma.
Me näeme probleeme seal, kus võiks näha võimalusi.
Näide 1
Varem oli meie turuosa 70%, nüüd on 40%.
Kõlab nagu langus, eks?
Aga kui mõelda, et 40% turuosa on midagi, millest enamik ettevõtteid ainult unistab - siis tegelikult on meil alles tugev positsioon.
Ainult perspektiiv on muutunud.
Näide 2
Hind tõusis 30% ja me näeme probleemi, sest “varem oli odavam.”
Aga uus klient ei tea meie “vana hinda” ega selle teekonda.
Tema näeb väärtust, mitte minevikku.
Kui meie seda väärtust ei näita, siis süüdi pole turg, vaid usk, mille me ise oleme kaotanud.
Näide 3
Kui oleme aastaid müünud olemasolevatele klientidele, kelle usaldus on välja teenitud, on loomulik, et müügiprotsent on kõrge.
Aga uute klientide puhul 5% edukust pole läbikukkumine - see on normaalne algus.
Me lihtsalt võrdleme võrreldamatuid asju.
Mis tegelikult muutus?
Meile tundub, et maailm on muutunud - ja ongi, aga see pole probleem.
Tegelik takistus on see, et me oleme ise mugavaks muutunud.
Me oleme unustanud, et müügiinimesi ongi vaja siis kõige rohkem, kui klient sisse ei jaluta.
Motivatsioon ei teki oodates
Välised põhjused mõjutavad, jah, aga nendele näpuga näitamine ei too lahendust.
Motivatsioon ei teki vingudes ega oodates, et keegi “turu korda teeks.”
Motivatsioon tekib tegutsedes - kui võtame peegli ette ja küsime:
- Kas ma olen ise midagi muutnud?
- Kas ma olen midagi uut õppinud?
- Kas ma olen proovinud teistmoodi?
- Kas ma olen olnud järjepidev?
Tee samm tagasi, mitte kõrvale
Kui sa täna tunned, et müük ei lähe, siis võib-olla pole probleem turus, vaid selles, et oled ise liiga kaua samas tempos käinud.
Tee üks samm tagasi.
Vaata reaalsust, mitte võrdlust.
Ja leia uuesti see hasart, millega sa oma esimese kliendi võitsid.
Lõpetuseks
Sest lõpuks - meie kontrollime oma tegevusi, mitte teisi.
Müük ei vaja alati uut strateegiat - vahel vajab see uut ja värsket vaadet.
Ja mõnikord tuleb see värske vaade tiimist väljast.
Reageeri reaalsusele
Kommentaarid