KLIENDID ON SINU SUURIM MÜÜGITIIM

Tavaliselt näeme kliente, kui meie teenuste/toodete tarbijad ja vähem saab fookust fakt, et nad on ka meie müügiinimesed.
Ma arvan, et oma suurima müügitiimiga tasub tegeleda, sest nad suudavad asju, mida meie ise ei suuda:
  • Nad teavad sõprade/tuttavate vajadusi meie toodete/teenuste järele varem, kui meie.
  • Neil on kogemused ja lood, mis meie tooted/teenused on neile tekitanud.
  • Neid ei nähta kui müügiinimesi, mis tähendab, et neile avanevad sinu potentsiaalsed kliendid rohkem.
  • Sõbrad ja tuttavad juba usaldavad neid.
  • Meie tutvusringkonnal on tihti sarnased väärtused, mis tähendab, et kui ühele sobib sinu toode/teenus, siis on suur potentsiaal ka teistel.

Et sellest kõigest oleks kasu, on vaja sinu suurim müügitiim ehk kliendid aktiveerida, et nad hakkaks sind soovitama.

Selleks on kaks võimalust:
  • Lihtsaim viis on klientidele pakkuda hüvesid, kui nad sind soovitavad. See aitab neil teadvustada seda tegevust ja võimalust, sest isiklik kasu on mängus. Ideaalne on, kui soovitus on kasulik mõlemale ehk sinu tänasele kliendile ja uuele kliendile, et nagu ikka oleks müügis win(klient)-win(sõber)-win(sina).
  • Keerulisem, aga tihti tõhusaim viis on olemasolevale kliendile pakkuda WoW kogemust, mida ta tahab jagada. Kontseptsioon on iseenesest lihtne, aga teostus vajab siirast huvi, sest selleks tuleb ületada kliendi ootusi ja sinu poolt antud lubadusi. Näiteks üks võimalus on näha kliendi eest ette ja panna tema jaoks kokku tervik(soovitus, lisamüük, kasulik info, use case). Näiteks Apple Watch hakkab tööle minu jaoks 3 firma koostööl: kell + internet + kõrvaklapid + Apple Pay + Spotify + olukordade kirjeldus, kus see kombo muudab sinu elu.
Muidugi on veel sadu versioone, kuidas kliente motiveerida ja kuidas tekitada WoW kogemust.
Soovitan sul oma ettevõtte kontekstis mõelda ja igapäevaselt tegeleda: kuidas saan klienti aidata, kuidas saan tekitada WoW`d, kuidas saan klienti koolitada.

Tean, et kõige selle mõõtmine ei ole lihtne ja vahest võimatu, aga see veel ei tähenda, et see tegevus ei oleks efektiivne.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

MILLINE ON HEA MÜÜGITÖÖ

Järgmine

MILLISTES ETTEVÕTETES ON PAREMAD MÜÜJAD

Jaga seda artiklit