KLIENDIRAHULOLU TAGAB LISAMÜÜK

Kliendirahulolu ei taga "nimesildi olemasolu ja viisakas käitmine", sest see on elementaarne ootus.
Tahad, et klient oleks sinuga rahul ja soovitaks ka teistele, siis pead hakkama müüma. Sul ei ole lihtsalt muud võimalust tekitada kliendis WOW tunnet, kõik teised asjad, mida sa teed ja mõõdad on hügieenistase.

Müüki klient ei oska oodata, sest ta ei ole teadvustanud veel vajadust.
Mis mõttes, mida ma ajan:)?

Paljudes jaemüügi ettevõtetes tuleb klient sinu juurde mingi sooviga ja see ei ole müük, see on tellimus. Klient teadis, mis tal vaja ja selle andmine ei ole midagi üle ootuse.

WOW on loogiline lisamüük, kus klient tellib ja sina soovitad talle juurde, mille peale ta ise ei tulnud, aga mida tal vaja.
Toon mõned näited, kus sina saad aidata, sest klient ei suuda alati mõelda ette: 
  • Klient tuli ostma uut pluusi, see oli ta vajadus. Võrdleb erinevaid ja valib lõpuks rohelise, mis talle kõige rohkem pakutavatest meeldis. Sinu töö on nüüd uurida, kas kliendil ka sobivad püksid olemas, mis selle pluusiga moodustavad terviku?
  • Klient tuli ostma süntesaatorit, see oli ta vajadus. Võrdleb erinevaid, sina teed soovitusi ja leiate sobiva. Mingit WOW`d ei tekkinud, aga sa lähed edasi. Uurid, kas klient on mõelnud ka pereliikmete ja naabrite peale, kui ta harjutab. Kas tal on olemas kõrvaklapid, millega ta saab teisi segamast harjutada?
  • Klient tuli ostma internetipaketti, see oli ta vajadus. Leiate koos sobiva mahu ja/või kiiruse ja ülesanne täidetud. Kaugel sellest, nüüd on sul metsikult infot kliendi tarbimise ja vajaduste kohta, mida pead kasutama. Sa pead veenduma, kas tal ka vajalik tehnika ja muud soovitud teenused on olemas, et valitud paketist saada reaalselt kasu?
Need kõik on lihtsustatud näited ja sina oma valdkonna septsialistina tead paremin, mis on loogiline vajadus tellitud tootele/teenusele juurde. 

Need olukorrad on WOW´d, sest klient ei oodanud seda ja sina hoidsid kliendil ära tuleviku mure ja korduvpöördumise sinu juurde. Pluss, klient saab oma tellitud tootest/teenussest päriselt rõõmutunda, mitte pettuda.

Ilma lisamüügita on tellimuse täitmine poolik lahendus ja kõigile osapooltele kehvem variant. Ettevõttel jäi kontakt maksimaalselt kasutamata ja kliendil võis tekkida hoopis pettumus.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

TELLIMUS TRIKITAB

Järgmine

MÜÜGIEDU ALGAB PEAST

Jaga seda artiklit