MÜÜK ON OSTUTUNDE TEKITAMINE Kui inimestelt tänaval küsida, milline müük on Eestis kõige vastikum🤢, siis populaarseim vastus on aktiivmüük. Samas, see seltskond panustab kõige rohkem müügioskustesse ja treeningutesse ehk peaks olema kõige parem.Kus on error❌? 28. juuli 2024 — Rait Videvik
MILLINE ON ERISTUV MÜÜK Müügi maine on pigem halvapoolne ja kui klient tunneb, et nüüd tuleb müük, siis ta läheb kaitsesse. Mis tegelikult ei ole ju see, mida me tahame, sest müük ei ole võitlus müüja ja kliendi vahel. Kliendil, aga on kogemus ja sinu ainuke võimalus on näidata, et see on teistsugune kontakt ja kaitset ei ole vaja ehk sa pead eristuma teistest. 16. juuni — Rait Videvik
KÜSIMUSED MÜÜGIS ON AINUKE VÕIMALUS Meile müügis meeldib rääkida ja eriti enda pakutavast, aga kas klient tahab kuulata?Muidugi tahab, aga enne on tal vaja aru saada, MIKS sa TALLE seda räägid ehk kuidas see teeb tema elu paremaks. 27. mai — Rait Videvik
MÜÜK ON RASKEM, KUI SA KIIRUSTAD Me soovime kõike saada kiirelt ja null klikiga, aga see ei toimi müügis, sest klient ei usalda sind. 13. jaanuar — Rait Videvik
KUIDAS KASVATADA MÜÜGITULEMUSI AASTAL 2024 Müügis iga päev loeb ja panin sulle kokku enda poolsed soovitused, mida uuel aastal kasutusele võtta või vähemalt millele mõelda, et aidata võimalikult paljusid kliente. 1. jaanuar — Rait Videvik
EESMÄRKIDE KRIITILINE HINDAMINE ENNE 2024 ALGUST 2024 aasta on kohe kohal ja sellega seoses tekivad meile uued eesmärgid, mis on tihti ambitsioonikamad kui eelmised. See on täiesti OK, sest soovime, et meie ettevõte oleks edukam, omanikud rahul ja investorid õnnelikud. Kuid enne kui sukeldud uude aastasse, on oluline kriitiliselt hinnata, kas need uued eesmärgid on realistlikud või lihtsalt soovunelmad. 25. november — Rait Videvik
TULEMUST EI TULE JA MOTIVATSIOONI EI OLE Rait, mis ma peaks tegema kui tulemust ei tule ja motivatsioon on kadunud? Sarnaseid küsimusi on minuni jõudnud viimasel ajal keskmisest rohkem ja siin on minu 6 mõtet/küsimust, millele sa võiks mõelda/vastata: 25. oktoober 2023 — Rait Videvik
PANE OMA MÜÜGIKONTAKT KOKKU Kõige parema müügikontakti saad kokku, kui paned end kliendi rolli ja mõtled läbi all olevad küsimused. Kuidas sa tahad, et sulle müüakse? 25. august 2023 — Rait Videvik
SA OTSID MÜÜGIINIMESTE NÕRKUSI VALEST KOHAST Võiks arvata, et esmane kitsaskoht on müügi ja closingu oskustes, aga elu näitab, et mure võib olla lihtsam. 15. juuni 2023 — Rait Videvik
MILLISTES ETTEVÕTETES ON PAREMAD MÜÜJAD Jagan oma mõtte edastamiseks ettevõtluse kaheks: ärikad ja ettevõtjad. 24. mai 2023 — Rait Videvik
ÄRA OLE TAPEET Müügitekst ei ole luuletus, mida on vaja pähe õppida, aga siiski on paljudel meil selged samad read, näiteks:Kuidas saan teid aidata - kui sisened poodi.Kas veel midagi - kui jõuad kassasse.Vabandage, härra/neiu - kui saabud kaubanduskeskusesse.Tere, helistan teile firmast XZY - kui vastad võõrale numbrile. 31. märts 2023 — Rait Videvik
MÜÜK EI OLE SKRIPT Müük on vestlus inimeste vahel ja sa ei saa seda "automatiseerida" ehk luua edukat skripti ühepoolselt. Sa saad luua pidepunktid, mis tahad kliendiga läbida ja ette valmistada stsenaariumid erinevate klientide reageeringutele ja vastustele. 15. märts 2023 — Rait Videvik
MÜÜK ON MÄNG Müük on nagu mõnus mäng sõpradega, kus kõigil on lõbus või vähemalt peaks see nii olema. Tean, et see alati nii ei ole, sest alustasime mängimist valest levelist ja sattusime kohe "lõpukolli" otsa, kus võitmiseks on vaja täpset aega kalendris, viimistletud plaani ja võlusõnu, et ära tuua kullakott. 1. märts 2023 — Rait Videvik
MIKS MÜÜK ON NÕME Sisuliselt iga päev kuulen arvamusi, et müük on pähemäärimine, pettus ja ainuke eesmärk on ettevõtte tulu. 13. veebruar 2023 — Rait Videvik
MÜÜGI MÕTTEVIIS ETTEVÕTTE KASVU ALUSEKS Müük mängib olulist rolli ettevõtte kasvus ja sul on kindlasti olemas müügistrateegia selle toetamiseks. Sa tead: kes on su sihtgrupp, kuidas konkurendid toimetavad, millega sa eristud, millised on müügikanalid ja nende eesmärgid jne. 2. veebruar 2023 — Rait Videvik
6 PUNKTI, MIKS MÜÜGITIIMID FEILIVAD Põhjuseid, miks müük võib ebaõnnestuda on sadu. Seekord panin kirja baaspõhjused, kus 85% on tegelikult juhtide "süü". 14. jaanuar 2023 — Rait Videvik
MÜÜGIEDU ALGAB PEAST Kui inimene tuleb müüki tööle, siis eeldame, et nüüd on vaja tooted/teenused selgeks teha ja lets go. Ja kui kogemust ei ole, siis teeme ka müügikoolituse ja korras. 5. jaanuar 2023 — Rait Videvik
KLIENDIRAHULOLU TAGAB LISAMÜÜK Kliendirahulolu ei taga "nimesildi olemasolu ja viisakas käitmine", sest see on elementaarne ootus. 15. detsember 2022 — Rait Videvik
TELLIMUS TRIKITAB Erinevate pühade ajal on jaekaubanduses ostumöll, kus kliendid ise ostavad. Sulle tuleb tellimus tellimuse järel ja müüma nagu ei peakski. Antud olukord, aga võib olla natukene riskantne ja seda müügikvaliteedi vaates. 4. detsember 2022 — Rait Videvik
RASKED AJAD, ME EI OSTA Majanduslik olukord on hetkel keerulisem ja ühe Linkedin küsitluse järgi koguni 61% müüki on sellest mõjutatud. Ma isiklikult ei usu, et see faktiliselt nii on ja arvan, et selles osakaalus on sees ka tunnetusliku poolt. 19. november 2022 — Rait Videvik
MÜÜK KORIDORIS Müük kaubanduskeskuse koridoris on tõenäoliselt teema, mille kohta on meil kõigil oma arvamus ja kogemus. 5. november 2022 — Rait Videvik
OOTA SELLE LAHENDUSEGA Enamik juhtudel klient ei tea, et tal on probleem/kitsaskoht. Kui tal see oleks teada, siis sul poleks vaja müüa ja ta juba telliks. 21. oktoober 2022 — Rait Videvik
ENNE, KUI KLIENDILE HELISTAD Müügikontakt on paljude inimeste jaoks ebamugav, tüütu ja mõttetu. See tunne tekib paljuski sellest, et klient ei saa aru, et see kõne/kiri võib olla temale kasulik. Ja kuna 80% müügikontakte on ühesugused, siis juba sellest tekib kliendil "müügiblokk". Hea uudis on see, et seda on võimalik leevendada. 9. oktoober 2022 — Rait Videvik
MIDA MÜÜGIS MÕÕTA Müügis on mõõdikuid palju ja nende juhtimine ei pruugigi nii lihtne olla, kui võiks arvata. 3. september 2022 — Rait Videvik
ROLLIMÄNG TÖÖTAB Kas sinuga on juhtunud nii? Su tiim või sa ise käisid müügikoolitusel, mille järel:Ei toimunud muutust?Müüginumbrid paranesid, aga ainult kaheks nädalaks? 13. juuli 2022 — Rait Videvik
NÄITA LAHENDUST Koolis matemaatikaõpetaja tahtis näha lahendust, et veenduda, kas said ikka aru ja ei kirjutanud kuskilt vastust maha. 16. juuni 2022 — Rait Videvik
MIKS ON SIND VAJA Aeg-ajalt on hea endale meelde tuletada, mis on sinu roll ja sinule seatud ootused. On täiesti normaalne, et igapäeva virr-varris fookused lähevad paigast, selleks ongi vaja neid teadvustada. 30. detsember 2021 — Rait Videvik
KUULA JA MÕISTA Müügis meile meeldib palju rääkida, sest meil on palju infot oma teenuste ja toodete kohta. Aga, et sellest infost oleks ka kliendile kasu, peame mõistma, mis on kliendile oluline ja siin aitab kuulamine. 7. november 2021 — Rait Videvik
KASULIKUD KÜSIMUSED Tihti otsitakse müügis "tööriista", millega saaks tulemused kiirelt paremaks. Teadvustamata, et see tööriist oled sina, sinu meeskond ja teie uudishimu. Huvi klienti mõista, et saada selgust, kas sa saad teda oma teenuse/tootega aidata. 2. oktoober 2021 — Rait Videvik
MUUTLIK TULEMUS See, et müük on kõikuv, ei ole kellelegi uudis. See aga ei tähenda, et seda ei saaks kontrollida. 7. august 2021 — Rait Videvik
KONTROLLI VASTUVÄITEID Müügis me saame pidevalt vastuväiteid ja meie töö on neid mõista, mida see tegelikult tähendab, mis klient praegu ütles? Liiga tihti me lepime nende vastuväidetega, sest need on "loogilised", aga nii me ei saa teada, kas need on tõesed. 3. juuni 2021 — Rait Videvik
KÕHUTUNNE Minu jaoks "kõhutunne" müügis võrdub hüpoteesiga, mis tekib meie alateadvuses ja sellel võib olla positiivne ja negatiivne tagajärg. 19. aprill 2021 — Rait Videvik
KONKURENDI ODAVAM HIND EI OLE TAKISTUS Müügis me tihti jääme "hinnalõksu", kui võrdleme hindu konkurentidega ja hakkame uskuma, et meie kõrgeim hind on edu takistus müügis. 3. oktoober 2020 — Rait Videvik
SA VAJAD MÜÜGIPÄEVIKUT Et müügis olla edukas pead sa end arendama ja analüüsima iga päev. Sisuliselt meenutab see protsess koolis käimist, kus kodus teed selgeks teemad või harjutad (kodutöö) ja tööl rakendad seda (kontrolltöö). Kahjuks aga sellist lähenemist kasutavad vähesed (käivad kohal ja saavad kolmed kätte) või puudub selleks süsteemsus ja selleks sa vajadki MÜÜGIPÄEVIKUT. 28. jaanuar 2020 — Rait Videvik
"EI" ON SINU TÖÖVAHEND, MITTE TAKISTUS Müügis EI´de saamine on kõige normaalsem asi üldse, sest ühelt poolt pole võimalik alati õnnestuda ( juba kliendi tuju mängib rolli) ja teiselt poolt näitab see seda, et sa oled proovinud luua võimalust õnnestumiseks. Kui sa EI`si ei saa või saad neid vähe, siis oled tellimuste täitja ja see on fakt;) 5. juuli 2019 — Rait Videvik
MÜÜGIINIMENE VAJAB ÕNNESTUMISEKS ÕIGET KESKKONDA Müük on väga mõnus tegevus, kuna saad aidata kliente ja samas on see raske töö, kui sul ei ole õnnestumiseks vajalikku keskkonda. Milline siis peaks olema õige keskkond? Vastus on siin: 26. juuni 2017 — Rait Videvik
TOIDUAUTOD AINULT ÜRITUSTELE Viimasel ajal on palju räägitud tänavatoidust ja suurematel rahvakogunemistel on näha ka vingeid toiduautosid, miks aga need välja aetakse ainult suvel ja massüritustel? 22. märts 2017 — Rait Videvik
AKTIIVMÜÜK MEELDIVAMAKS Et jõuaksin kiirelt mõtteni jätan kohe kõrvale ebakvaliteetsete tootete/teenuste müüjad ja nõrkade oskustega töötajad. Võtame näiteks Starmani ja LHV müügiinimesed kaubanduskeskustes, kes müüvad korraliku toodet, kelle müügioskused on heal tasemel aga ikkagi valdavosa inimesi peab seda tüütuks. Miks on see nii? 15. veebruar 2017 — Rait Videvik